אופל אסטרה, בקרוב עם מנוע דיזל
יבואנית אופל, חברת שלמה, ממשיכה בהרחבת ההיצע המקומי, ואחרי שטיפלה בתחום הבנזין היא הולכת לכיוון הסולר. סנונית ראשונה הייתה גרסת הדיזל החדשה של אופל אינסיגניה, מכונית הדגל של היצרנית הגרמנית, אבל תוך זמן קצר יגיע המנוע החזק הזה גם למשפחתית הקומפקטית אופל אסטרה. אז גם תחל אופל לפנות לשוק המוניות, שם האסטרה תתחרה בקיה ריו וסקודה אוקטביה המצליחות.

שיווק אופל אסטרה דיזל יחל כנראה בספטמבר הקרוב, והיא תצויד ביחידת טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, שמייצרת 160 כ"ס ו-35.7 קג"מ. מקור המנוע הוא בפיאט, וכמו באחותה הגדולה אופל אינסיגניה, הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. הביצועים מרשימים למדי, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות ומהירות מרבית של 209 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת במבחני מעבדה על 16.7 ק"מ לליטר.
וכך באופן מעניין, זו תהיה הגרסה החזקה והמהירה ביותר של אופל אסטרה בישראל. היא גם תהיה יקרה ביחס לאחיותיה, עם תג מחיר שינוע סביב ה-150,000 שקל. בהמשך הדרך, בסוף השנה הנוכחית או בתחילת הבאה, יגיע אלינו גם המריבה, המיקרוואן של אופל, עם מנוע דיזל.

בניגוד לאופל אינסיגניה, האסטרה והמריבה יכוונו גם לשוק המוניות, אותו היבואנית מכירה היטב עוד מימי ההחדרה של סקודה, לפני שהמותג עבר לשליטת צ'מפיון מוטורס. ואם לשפוט לפי הישגיה שם בעבר, לקיה וסקודה בהחלט יש סיבה לדאוג.