שוק הרכב בישראל נכנס לשגרה (אילוסטרציה)
איגוד יבואניות הרכב פרסם היום (ב') את דו"ח המסירות לחודש יוני, ממנו עולה כי 21,851 ישראלים קיבלו לידיהם רכב חדש בחודש השביעי של 2011. מדובר בנתון דומה לזה של יוני 2010, אז נמסרו 21,592 מכוניות חדשות. למרות הנתון הדומה, מרבית המותגים רשמו חודש מכירות חלש יותר השנה בהשוואה לשנה שעברה, כאשר בין היתר ניתן לציין צניחה של 77% במכירות איסוזו, 59% במכירות ביואיק ו-43% במכירות רנו. מנגד, קאדילק מזנקת ביוני 2011 ב-260%, שברולט ב-108% וקיה ב-106%.
מבין כלל היצרניות שמכוניותיהן נמכרות בישראל, יונדאי ממשיכה לבסס את מעמדה כמלכת המכירות החדשה של ישראל. בחודש יוני מסרה היצרנית הקוריאנית 3,939 מכוניות 25% יותר מהחודש המקביל אשתקד ויותר מכפליים ממאזדה, הנמצאת במקום השני ומסרה 1,962 יחידות (24% פחות משנה שעברה). במקום השלישי ניצבת שברולט, עם 1,658 יחידות, ברביעי קיה עם 1,517 יחידות ואת החמישייה המובילה סוגרת סוזוקי עם 1,466 יחידות (1%- מב-2010).
בהמשך ניתן למצוא את טויוטה, שעם 1,447 (38%-) הסתפקה ביוני במקום שישי, לפני פולקסווגן (1,351 יחידות, 5%+), מיצובישי (964 יחידות, 2%-) ופיג'ו וסיטרואן, שעם 872 (48%+) ו-811 יחידות (69%+) בהתאמה רשמו חודש מסירות חזק מהרגיל. סקודה, שנהנתה עד יוני משנת מכירות מצוינת, הסתפקה ב-593 יחידות בלבד (14%-) ובמקום ה-13.
מראשית השנה ועד סוף יוני יונדאי מסרה 17,068 מכוניות, לפני מאזדה עם 13,416, טויוטה עם 10,564, שברולט עם 8,113 וקיה עם 7,877 יחידות. מבין מותגי היוקרה, הרוב רושם השנה ירידה במסירות רכב חדש. אודי אמנם צמחה מ-781 יחידות אשתקד ל-1,023 השנה, אך וולוו, ביואיק, ב.מ.וו ומרצדס רשמו כולן ירידות קלות. לעומתן, בלקסוס ואלפא רומיאו יכולים לראות עצמם מרוצים עם עליה משמעותית באלפא רומיאו וקלה במותג היפני.
יוני: 21,851 מכוניות נמסרו ללקוחות
צילום: מנהל