פולקסווגן כ"כוכב המוות" ממלחמת הכוכבים (מתוך הסרטון של גרינפיס)
הארגון לשמירה על כדור הארץ "גרינפיס" ידוע בשיטות העבודה האגרסיביות שלו, שכוללות הפגנות וקמפיינים נגד גופים הפוגעים בכדור בכל רחבי העולם. והמטרה האחרונה של שלוחתו האירופית היא לא אחרת מיצרנית הרכב הגדולה באירופה, ומי ששואפת להיות גם הגדולה בעולם: פולקסווגן.
בגרינפיס זועמים על כך שהיצרנית, שמפגרת כיום אחרי מתחרות כמו פיאט ופיג'ו-סיטרואן בהשקת מכוניות חסכוניות וידידותיות לסביבה, מפעילה לובי במטרה לצמצם או למנוע תוכניות להפחתת זיהום באיחוד האירופי. באיחוד מעוניינים להנהיג קיצוץ רוחבי בתעשיות שונות, בהן תעשיית הרכב, במטרה להפחית פליטת גזי חממה ומזהמים לאטמוספירה.

כדי למחות על התנגדות היצרנית, בגרינפיס החליטו לנקוט בשיטה מעניינת: הם לקחו את סרטון הפרסומת המצליח של פולקסווגן מהסופרבול האחרון, בו נראה ילד מחופש לדארת' ויידר, והפכו אותו על פיו. בסרטון, המצורף למעלה, נראים ילדי השכונה כשהם מחופשים לדמויות ה"טובות" בסדרת "מלחמת הכוכבים", כשהם מגיעים להגן על כדור הארץ מפני אותו דארת' ויידר. זה האחרון ממהר לסמן ל"כוכב המוות" לתקוף את כדור הארץ. מוגזם, אבל תודו שאת המסר זה מעביר כלל לא רע.
מגרינפיס נמסר כי "הסימליות של מלחמת הכוכבים מתאימה יותר לסוג של הנזק שהמדיניות של פולקסווגן מאיימת להטיל על הכדור שלנו, מאשר לפרסומת קלילה שמטרתה למכור עוד ממכוניותיה". פולקסווגן עדיין לא הגיבה רשמית לסרטון החדש.
למי שפספס, הנה הפרסומת המקורית, שזכתה כבר ללמעלה מ-40 מיליון צפיות ביוטיוב: