אופל אסטרה אקו-פלקס
אופל אסטרה תוצע מהסתיו הקרוב בגרסת אקו-פלקס (ecoFLEX) חדשה, שמבטיחה תצרוכת דלק ממוצעת של 27 ק"מ לליטר. עדיין לא ידוע אם הדגם החדש, שמצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר ותיבת שישה הילוכים ידנית, יגיע לישראל. עם זאת, בחברת שלמה, יבואנית אופל, אמרו היום ל"אוטו" כי יחלו בשיווק אסטרה דיזל ידנית בסביבות חודש ספטמבר הקרוב. עדיין לא ברור אם מדובר בדגם הרגיל, או בגרסה החדשה והחסכונית יותר. האסטרה אקו-פלקס מצטרפת למבחר הדגמים ה"ירוקים" של אופל, שכולל את אופל אינסיגניה אקו-פלקס ואת אופל קורסה אקו-פלקס. אף אחת מהן אינה משווקת אצלנו, עקב האפליה שיצר משרד האוצר בשיטת המיסוי הירוק כלפי מנועי דיזל.

אופל אסטרה אקו-פלקס מתבססת על גרסת הדיזל הקיימת של אופל לה אותו מנוע והספק, אך עם שינויים ושיפורים להפחתת תצרוכת הדלק בכ-17%. לצורך כך מנועה, שמפיק הספק גבוה יחסית לקטגוריה של 130 כ"ס, עבר שינויים לשיפור יעילותו וזכה במחשב ניהול מנוע משודרג. שינויים נוספים כוללים שיפורים אווירודינמיים למרכב, צמיגים נמוכי חיכוך, מערכת פליטה עם מחזור גזי פליטה יעיל יותר, מערכת עצור-סע ובלימה רגרנטיבית.

כל השיפורים הללו יאפשרו נתון פליטת פחמן דו-חמצני מרשים של 99 גרם לק"מ בממוצע, או 27 ק"מ לליטר סולר. מכוניות עם פליטת CO2 נמוכה במיוחד זוכות לשורת הטבות במדינות רבות באירופה, בהן הטבות מס או פטור מתשלום בנתיבי ואזורי אגרה. בישראל הונהג אשתקד מס מדורג לכלי רכב, המשקלל את כל מרכיבי זיהום האוויר הנפלט מכלי רכב לכדי "ציון ירוק", לפיו נקבע מס הקנייה הסופי. מכוניות דיזל, שמנוען פולט מספר גזים רעילים שלא נפלטים על-ידי מנועי בנזין, זוכים עקב כך לציונים גבוהים וכתוצאה מכך גם למס גבוה יותר.