פיאט. כבשה את אמריקה, או לפחות את קרייזלר
המהלך הושלם. פיאט הודיעה על רכישת נתח נוסף מקונצרן קרייזלר, עליו החלה להשתלט בתום הליך פשיטת רגל שעבר בשנת 2009. הנתח, שהגיע מהממשל האמריקני ועלה לאיטלקים חצי מיליארד דולר (כ-1.7 מיליארד שקל), מקפיץ את אחזקות פיאט בקרייזלר ב-6% ל-52%. בכך הופכת היצרנית האמריקנית לחטיבה של קונצרן פיאט, מה שיקל על מנכ"ל שתי החברות, סרג'יו מרקיונה, בהליך המיזוג ביניהן. הליך שיכלול בין היתר הצגת שורה של דגמים משותפים.
תקציר הפרקים הקודמים:
מלבד הרכישה האחרונה, האיטלקים הודיעו גם כי הציעו סכום של 125 מיליון דולר (כ-422 מיליון שקל) עבור נתח נוסף של קרייזלר. מדובר בנתח של 1.7% המוחזק על-ידי הממשל הקנדי, שיחד עם הממשל האמריקני קיבל אותו בתמורה לחבילת הסיוע הנדיבה, שניתנה לקרייזלר במהלך פשיטת הרגל בחודש מאי 2009.
קרייזלר החדשה, שיצאה לדרך תחת בעלות פיאט, זכתה מלבד הסיוע הממשלתי גם לתמיכה של האיטלקים, שהעניקו לה טכנולוגיות שהיו חסרות לאמריקנים – בעיקר בייצור מנועים חסכוניים בדלק ומכוניות קטנות. במסגרת הסכם ההשתלטות האיטלקי, פיאט נדרשה לעמוד בשורה של יעדים לשיפור מצבה של קרייזלר. בין היתר, היא נדרשה לייצר מכונית קטנה במפעלי קרייזלר באמריקה (פיאט 500), לשפר את תוצאותיה העסקיות של היצרנית ולהחזיר את החוב לממשל האמריקני. החזר זה בוצע ב-24 במאי, ופתח פתח להשתלטות המלאה של פיאט.