Eagle מחיים את היגואר E-טייפ...בתערוכת מכוניות הפאר והעל Salon Prive שתיערך בלונדון בין ה-22 ל-24 ביוני תשיק סדנת איגל, מומחית בשיפוץ ותיקון יגואר E-טייפ, את ה-Eagle E-Type Lightweight Speedster, המשך לפרויקט האיגל E-טייפ ספידסטר עליו כבר סיפרנו לכם בעבר. אבל, הפעם הולכת הסדנה צעד נוסף לפנים ומציעה גרסה קלת משקל במיוחד לרודסטר המשוחזרת.

עם החשיפה הרשמית יפורסם מן הסתם גם המחיר – המאוד לא עממי – כאשר בכוונת סדנת השיפוצים לייצר את המכונית במספרים קטנים ועל-פי הזמנה. אבל, יצרניות האקזוטיקה למיניהן לא צריכות לחשוש; לא מדובר בעוד יצרנית רכב שתנסה לנגוס פלח שוק היכן שהאוויר דליל במיוחד. כאן הסיפור קצת שונה.

שובה של יגואר E-טייפ
צילום: מנהל
אספן רכב אמריקאי פנה לפני כשנתיים לסדנת 'איגל' הלונדונית בכדי לשפץ ולהעביר טיפול שורש את היגואר E-טייפ שלו. הבחור – ריק וולאז' שמו – נפגש עם הבעלים של הסדנה, פול ברייס, וביקש להפוך את ה-E-טייפ רודסטר שלו ל"משהו קצת שונה". ברייס, כמו באגדות, שרבט בקווים כלליים את המוצר המוגמר, וולאז' התלהב מיד ושלף את פנקס הצ'קים. ההסכם בין שני חובבי הרכב קבע שהתקציב והזמן אינם מוגבלים. התוצאה מופיעה כאן וכאמור תיחשף במלואה בלונדון בסוף החודש.

יגואר E-טייפ Lightweight
בין השנים 1961-62 ייצרה יגואר 12 גרסאות קלות משקל של ה-E-טייפ למטרות מרוצים שכונו Lightweight. מיותר לציין כי המעטות ששרדו שוות כיום הון עתק עבור אספנים. האיגל ספידסטר Lightweight מתבססת על שלדת E-טייפ מקורית משנות ה-60' וכשמה כן היא: קלת משקל באופן קיצוני, עם נתון של 1,008 ק"ג בלבד כמשקל עצמי (E-טייפ רודסטר מקורית שקלה יותר מ-1,300 ק"ג והאיגל ספידסטר ה"רגילה" שוקלת כ-1,100 ק"ג).
שובה של יגואר E-טייפ
צילום: מנהל
ה-Lightweight מתנשאת לגובה מטר אחד בלבד ומשלבת היטב בין בסיס קלאסי למכלולים מודרניים. הכל נעשה כמובן בעבודת יד מוקפדת. מרכב האלומיניום רוקע ידנית על שלד ייעודי להקניית הצורה הסופית, לוטש ונצבע אינספור פעמים. כל המרכב עשוי מקשה אחת ללא תפרים או ריתוכים נראים לעין, כאשר רק הפתחים – מכסה המנוע, הדלתות, תא המטען וכיו"ב – "נגזרו" החוצה. רוחב הסרנים צמח ביחס למקור ומתלים חדשים הנמיכו את המכונית עוד יותר מה-E-טייפ Lightweight המקורית. בתכנון המרכב נלקח אפילו בחשבון מידות מספרי הרישוי השונים בארה"ב ביחס למידות באנגליה.

שובה של יגואר E-טייפ
צילום: מנהל
המנוע הוא יגואר מקורי משנות ה-70 שטופל ושופר על ידי הסדנה
המנוע הוא מקורי של יגואר בנפח 4.2 ליטר, 6 צילינדרים בטור שופר ובין היתר נפחו צמח לכדי 4.7 ליטר וההספק ל-314 כ"ס. המומנט צמח לכדי 47 קג"מ והביצועים בהתאם: 0-100 תוך פחות מ-5.0 שניות ומהירות מרבית של למעלה מ-260 קמ"ש. הגלגלים כוללים חישוקי 16" עם גומי במידה 245/55 מאחור ו-225/55 מלפנים.

עיצוב הפנים משלב – די בהצלחה, אם תשאלו אותנו – בין קלאסיקה למודרני, כפי שהלקוח האמריקאי דרש. דיפוני העור המשובח נתפרו ידנית ויחד עם שימוש נדיב באלומיניום מלוטש ובוהק בהחלט עושים ת'עבודה. דגש רב ניתן בפרטים הקטנים, ולדוגמא נזכיר את ידית בלם-היד הנעלמת עם קיפולה מתחת לחיפוי עור, באמצע הקונסולה המרכזית.
שובה של יגואר E-טייפ
צילום: מנהל
260 קמ"ש ופחות מ-5.0 שניות ל-100. ונכון, אין גג...
בסדנה החליטו כאמור לייצר את ה- Eagle E-Type Lightweight Speedsterבסדרה מוגבלת ולפי הזמנה. מאחר ומדובר בשילוב של חלקים מקוריים והמון עבודת ידיים מוקפדת, המחיר צפוי להיות אסטרונומי. פרטים מלאים יתקבלו עם פתיחת התערוכה בלונדון.