ב.מ.וו 328 הומאז'
ב.מ.וו חוגגת 75 שנה ל-328, מכונית מירוץ וכביש שהוצגה לראשונה בשנת 1936. המכונית, שהצטיינה על מסלולי המירוץ ומחזיקה עד היום בשיא המהירות המרבית הממוצעת של מירוץ המילה מילייה האיטלקי, היא גם אחת ממכוניות הספורט המוכרות ביותר של התקופה.
כדי לציין את 75 שנותיה, ב.מ.וו הציגה בתערוכת הרכב הקלאסי של איטליה (וילה ד'אסטה קונקורסו ד'אלגנצה) מכונית חדשה. מדובר ב-328 הומאז' (Hommage, מחווה), מכונית שעוצבה בהשראת אותה אגדה מוטורית, ומיועדת רק לתצוגה. לדברי ב.מ.וו, בתכנונה ניסו מהנדסי היצרנית לענות על השאלה הבאה: איך הייתה נראית ה-328 המקורית, לו מעצביה פריץ פידלר ורודולף שלייכר, היו מעצבים אותה בעידן המודרני.
לכבוד 75 שנה: ב.מ.וו 328 הומאז'
צילום: מנהל
התשובה, כך מסתבר, היא מכונית שלא כל כך דומה לדגם המקורי, בעיקר בגלל ההתפתחות הגדולה בנושא היעילות האווירודינמית, אך גם בגלל שימוש נרחב בסיבי פחם. החומר החזק והקל, שנחשב עדיין ליקר מאוד לייצור בתעשיית הרכב, מהווה את עיקר חלקי המכונית. המטרה הייתה להציג רכב קל משקל ובעל התנהגות כביש וביצועים טובים. ל-328 הומאז' אין דלתות (בניגוד לדגם המקורי), והיא מציעה מקום לנהג ונוסע. תא הנוסעים מאובזר במושבי עור ובצמד תושבות לאייפון, שהופך עם חיבורו לחלק מתצוגת הנתונים של הרכב.
לכבוד 75 שנה: ב.מ.וו 328 הומאז'
צילום: מנהל
ב.מ.וו לא מפרסמת פרטים טכניים כלשהם לגבי המכונית, מלבד הצהרה כללית שהיא עושה שימוש במנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר. לא ידוע אם מדובר ביחידה מוגדשת מהארסנל הקיים של ב.מ.וו, במנוע שונה או אם המכונית כלל מצוידת במנוע פעיל. מכאן שכמובן לא ידוע גם מה הביצועים או תצרוכת הדלק, כל זה לא רלוונטי שכן מדובר בלא יותר מתרגיל בעיצוב.
זו אינה הפעם הראשונה בה ב.מ.וו מציגה מכונית כמחווה לדגם היסטורי. באפריל 2008, היצרנית חשפה את ה-M1 הומאז', מכונית על עם מנוע מרכזי שנועדה לציין 30 שנה ל-M1 המקורית. למרות שבתחילה היה מי שחשב כי ב.מ.וו רומזת על מכונית על חדשה, גם אז היה מדובר בעיקר בתרגיל בעיצוב, וההומאז' סיימה את חייה במחסני ב.מ.וו, לאחר שערכה סבב תצוגה באירועי רכב שונים ברחבי העולם.