ניסאן. העובדים עושים מאמץיצרניות הרכב היפניות, ובראשן טויוטה, הונדה וניסאן, הודיעו כי הן יחזרו לייצור מלא מוקדם מכפי שהעריכו בעבר. הייצור במפעלים רבים של יצרניות אלה צומצם או אף הושבת כליל, עקב נזקים שנגרמו למפעלים ברעידות האדמה, אך לא פחות מכך עקב נזקים שנגרמו לספקי משנה, ושהובילו למחסור בחלקים הנדרשים לייצור.

רעידת האדמה, שהמוקד שלה היה צפונית לטוקיו ב-11 במאי, לוותה בצונאמי ואסון גרעיני, והובילה לנזקים אדירים לכלכלה היפנית בכלל, ולתעשיית הרכב של המדינה בפרט. תעשייה המהווה מקור פרנסה והכנסה משמעותי מאוד בארץ השמש העולה.

סוכנויות הידיעות מדווחות כי הונדה הודיעה על חזרה לייצור מלא לקראת סוף השנה, ואילו טויוטה דיווחה על התקדמות טובה מהצפוי ופתיחה מלאה של פסי הייצור באירופה כבר בחודש יוני הקרוב. פסי הייצור הללו אחראים, בין היתר, לאספקת דגמי טויוטה אוריס, יאריס ואוונסיס לישראל.

גם ניסאן, יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן, מדווחת על התקדמות, ומעריכה כעת כי תחזור לייצור בכושר מלא עוד טרם תאריך היעד המקורי בחודש אוקטובר. מנכ"ל רנו וניסאן, קרלוס גוהן, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס בזמן ביקור במפעל שניזוק, כי עובדי ניסאן "עובדים קשה כדי להוכיח ששגה בהערכותיו שהייצור יחזור לשגרה רק באוקטובר".