סיטרואן DS5
סיטרואן C3 הפכה ליוקרתית עם מרכב שלוש דלתות ותחת השם סיטרואן DS3, סיטרואן C4 שודרגה ל-DS4, וכעת גם סיטרואן C5 הופכת למכונית יוקרה, תחת התת-מותג החדש של הצרפתים. קבלו את ה-DS5, שנחשף בתערוכת שנגחאי בסין, ויהיה רכב הפנאי הראשון שסיטרואן מציגה תחת מותג DS. אגב, למרות השם המבלבל, ה-DS5 מבוסס ככל הנראה דווקא על פלטפורמת ה-C4, שמשמשת שלל כלי רכב בקונצרן PSA, בהם פיג'ו 308 והמיניוואנים הקומפקטיים פיג'ו 5008 וסיטרואן C4 פיקאסו.
ה-DS5 הוא רכב ראשון של סיטרואן עם מערכת הכלאיים Hybrid4, שפותחה עבור פיג'ו 3008 והושקה השנה. מדובר במערכת כלאיים ייחודית בכך שהיא עושה שימוש במנוע טורבו-דיזל, במקום בנזין כמו ביתר מכוניות הכלאיים המשווקות כיום בעולם. מערכת Hybrid4 משלבת מנוע 2.0 ליטר עם 163 כ"ס ו-30.6 קג"מ הצורך סולר, ומנוע עזר חשמלי עם 37 כ"ס ו-20.4 קג"מ המניע את הגלגלים האחוריים. יחד נוצרת מערכת הנעה כפולה (לפי דרישה) והספק מרבי רגעי של 200 כ"ס.
הפנאי היוקרתי של סיטרואן: DS5
צילום: מנהל
ב-3008 המערכת מספיקה לטווח נסיעה ללא סולר של 100 ק"מ בתנאים אידאליים, ב-DS5 לא פורסם נתון אך הוא צפוי להיות דומה, למרות שמדובר ברכב גדול יותר: נתון האורך של ה-DS5 עומד על 452 ס"מ, 15.5 יותר מה-3008 (436.5). ממד הרוחב דומה עם 185 ס"מ בסיטרואן לעומת 184 בפיג'ו. נתוני בסיס גלגלים וגובה לא פורסמו.
סיטרואן לא מפרסמת גם נתוני ביצועים, ונתון יחיד הקשור לתצרוכת הדלק הוא נתון פליטת CO2. זה נקבע על 99 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע, נתון זהה לזה של ה-3008 הייבריד4. מזאת ניתן להסיק כי גם תצרוכת הדלק המשולבת תהיה זהה, מה שאומר כי ה-DS5 תוכל לנסוע יותר מ-31 ק"מ לכל ליטר סולר בממוצע.