יונדאי ולוסטראנשי יונדאי ישראל נחושים להביא את הוולוסטר (Veloster), מכונית הקופה החדשה והייחודית של הקונצרן שהוצגה בתערוכת דטרויט בתחילת השנה. שמה של המכונית נגזר מהמילה Velocity (מהירות) והיא מתאפיינת בחלוקת דלתות א-סימטרית – דלת אחת בצד הנהג וזוג דלתות בצד הנוסע. לטענת יונדאי, המבנה הייחודי פותר את בעיית הנגישות למושב האחורי בעוד שמצד הנהג הרכב זוכה לתצורת קופה שרירית. בנוסף, הם גם מניחים שעיצוב זה יקסום לא רק לגברים המחפשים רכב בעל מראה ספורטיבי, אלא גם לנשים הממצבות את נושא הפרקטיות גבוה יותר בסולם העדיפויות.

שיווקה של המכונית מתחיל בימים אלה בקוריאה כשלאירופה ולארה"ב הוא יחל בחודשים הקרובים ואצלנו לקראת הקיץ. מבחינת 'כלמוביל', היבואנית, להשתמש במכונית כמקדמת תדמית למותג הקוריאני בארץ כאשר המטרה היא להתחרות במכונית הקופה המצליחה ביותר בישראל, פולקסווגן שירוקו. בכולמוביל עוד לא מוכנים לדבר על מחיר, אך נראה שהם עתידים לכוון את הגרסה הידנית לאיזור ה-140,000 שקל ואת האוטומטית לכיוון ה145,000 עד 150,000 שקל.
בעבר יונדאי שיווקה בארץ את הקופה שתפקדה כמקדמת תדמית, אך נמכרה בכמויות קטנות. הפעם ביונדאי ישראל מאמינים שניתן יהיה למכור כמויות גדולות יותר בזכות מבנה הדלתות הייחודי.
יונדאי ולוסטר בדרך לישראל
צילום: מנהל
יונדאי ולוסטר. דלת אחת בצד הנהג, שתיים בצד השני

מי את ולוסטר
יונדאי ולוסטר מציעה עיצוב מרשים למדי וממדים קומפקטיים שממצבים אותה מול הונדה CR-Z ופולקסווגן שירוקו. אורכה עומד על 422 ס"מ (4 ס"מ פחות מהשירוקו, למשל), רוחבה על 179 ס"מ (2- ס"מ מהשירוקו) וגובהה על 140 (בדיוק כמו השירוקו). בסיס הגלגלים רושם 265 ס"מ שהם 7 ס"מ יותר מהשירוקו. לעת עתה יונדאי ולוסטר מוצעת עם מנוע אחד: 1.6 ליטר בנזין, הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה (GDI). מדובר במנוע חדש של הקונצרן אשר מספק 140 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-17 קג"מ ב-4,850 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים (גם כן עם שישה יחסים). אגב, זוהי פעם ראשונה בה היצרנית הקוריאנית מציעה תיבה כפולת מצמדים – תיבה אשר צפויה להגיע לדגמים נוספים של יונדאי וקיה בעתיד הקרוב.