יונדאי ולוסטר. דלת אחת בצד הנהג, שתיים בצד השני
יונדאי חשפה בתערוכת דטרויט מכונית קופה ייחודית, הנקראת ולוסטר (Veloster, מהמילה Velocity – מהירות). למחליפה של יונדאי קופה הוותיקה, יש חידוש במרכב: דלת צד אחת עבור הנהג, ושתי דלתות בצד הנוסע, לגישה נוחה לאחור. מדובר במבנה שונה מזה שבמיני קלאבמן, שם הדלת האחורית נפתחת הפוך ורק לאחר שפותחים את הדלת הקדמית. מנגד, ממש כמו בקלאבמן, לא ממש ברור מדוע לא לייצר פשוט שתי דלתות בכל צד.
 
הוולוסטר מציעה עיצוב מרשים למדי, עם ממדים קומפקטיים שימצבו אותו מול הונדה CR-Z ופולקסווגן שירוקו. אורכה עומד על 422 ס"מ, הרוחב על 179 ס"מ והגובה על 140. בסיס הגלגלים רושם 265 ס"מ בין מרכז הגלגל הקדמי למרכז האחורי.
 
יונדאי תציע את הוולוסטר בתחילה עם מנוע בנזין אחד, יחידת בנזין בנפח 1.6 ליטר עם הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה. מנוע זה מספק 138 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-17 קג"מ ב-4,850 סל"ד, וישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמד. זוהי פעם ראשונה בה יצרנית קוריאנית מציעה תיבה מסוג זה, והיא צפויה להגיע לדגמים נוספים של יונדאי וקיה בעתיד הקרוב.
 
יונדאי ולוסטר צפויה להימכר באמריקה החל באביב הקרוב. ומה איתנו? מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר ל"אוטו" כי נכון לעתה עדיין אין תוכניות לשיווק המכונית בישראל.