פולקסווגן גולף קבריולה
פולקסווגן מחזירה לחיים את הגולף קבריולה, לאחר שבדור הקודם ויתרה על הדגם לטובת האיוס. נזכיר כי האיוס מבוססת על הגולף דור 5, אך הציעה עיצוב מעט שונה וגג קשיח מתקפל. כעת חוזרת הגולף קבריולה עם מנגנון הגג המסורתי מבד – כפי שהיה בארבעת הדורות הראשונים של המשפחתית הקומפקטית.
בפולקסווגן מספרים שהגג הרך ייסגר וייפתח בתוך 9.5 שניות, זמן קצר יחסית, וכי ניתן לתפעל אותו במהירות של עד 30 קמ"ש. כדי לשמור על רמת בטיחות נאותה, הגולף קבריולה מצוידת בקשת התהפכות נשלפת אוטומטית, כמו גם בחמש כריות אוויר (צמד קדמיות, כרית לברכי הנהג וצמד כריות צד).
פולקסווגן גולף קבריולה חוזרת לחיים
צילום: מנהל
היצע האבזור והמנועים יהיה דומה לזה של גולף רגילה. יחידות הכוח יכללו שישה מנועים עם הספק של בין 105 ל-210 כ"ס, כשבין היתר ניתן לציין את מנוע ה-1.2 ליטר (TSI) לו 105 כ"ס, יחידת 1.4 ליטר טורבו עם 122 או 160 כ"ס וגם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של הגולף GTI (לה 210 כ"ס). כמו כן יוצעו צמד מנועי טורבו-דיזל, הבסיסי שבהם בנפח 1.6 ליטר עם 105 כ"ס (שיהיה היחיד שלא יוצע עם תיבת DSG כאופציה).
מחירה של פולקסווגן גולף קבריולה, אותה ניתן להזמין באירופה עוד טרם תוצג רשמית בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, יתחיל ב-23,625 יורו בגרמניה (כ-118,000 שקל לפני תוספת המסים אצלנו). ומה איתנו? מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר ל'אוטו' כי עדיין לא הוחלט על שיווק הגולף קבריולה, אך הנושא "נבחן בחיוב".