קיה ריו החדשה
קיה ריו החדשה, דור שלישי למכונית הסופרמיני הקוריאנית, תוצג בתערוכת ז'נבה. אחרי ששחררה בינואר איורים, קיה מפרסמת תמונות ראשונות של המכונית, בהן היא נראית מלפנים ומאחור. וכבר כעת ניתן לזהות התקדמות גדולה בעיצוב לעומת הריו הנוכחית, שהוצגה בשנת 2005 ומתבססת על פלטפורמת יונדאי אקסנט המיושנת. הדור החדש חולק שוב פלטפורמה עם האקסנט, אך הפעם עם הגרסה החדשה שלה שהוצגה אשתקד (בתצורת סדאן בקוריאה ובתצורת האצב'ק בסין) ועוד לא הגיעה לישראל.
הריו החדשה גדולה מקודמתה, עם אורך שצמח ב-5.5 ס"מ, רוחב שגדל ב-2.5 ס"מ ובסיס גלגלים שמציג 257 ס"מ – שבעה יותר מבעבר. נתון זה צפוי להשפיע לטובה על המרווח בתא הנוסעים. לפי קיה, גם תא המטען גדל ויציע 292 ליטר בגרסת ההאצ'בק החשובה לאירופה, ו-390 ליטר בדגם הסדאן החשוב לישראל. תמונות של הסדאן עדיין לא פורסמו, אך אין ספק כי מדובר בגרסה בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר אצלנו, כמתחרה של מאזדה 2 סדאן ושברולט אוויאו החדשה. הריו סדאן הנוכחית הייתה גם להיט בשוק המוניות, שם מתחרתה העיקרית היא סקודה אוקטביה.
מקיה נמסר עוד כי היצע המנועים יכלול שתי יחידות כוח חדשות: 1.2 ליטר טורבו-בנזין עם הספק שלא פורסם, יוצע משנת 2012. מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.1 ליטר עם 70 כ"ס, שיפלוט רק 85 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע, יהיה זמין עוד השנה. פרטים נוספים, כמו גם תמונות פנים של המכונית, צפויים בסמוך להשקתה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ.