טויוטה יאריס HSD
רק בחודש שעבר טויוטה הודיעה על שתי מכוניות כלאיים חדשות המיועדות לאמריקה, והחודש מגיעה הודעה על שתיים נוספות: גרסת כלאיים של טויוטה יאריס החדשה, ומיניוואן עם שבעה מושבים על בסיס טויוטה פריוס. שתי המכוניות יוצגו במפרט תצוגה קרוב לייצור בתערוכת ז'נבה הקרוב, שתיערך בראשית חודש מרץ. הן מיועדות לשיווק באירופה, והסיכוי לראותן בשוק הישראלי גבוהים.
טויוטה לא מפרסמת בשלב זה פרטים טכניים כלשהם לגבי המכוניות, וגם התמונות שפורסמו מסתירות יותר מאשר הן מגלות. אלא שכבר כעת ניתן לראות שהיאריס HSD (ר"ת של Hybrid Synergy Drive, שמה של מערכת הכלאיים של טויוטה), תהיה שונה מהיאריס החדשה, שאת תמונותיה פרסמנו לאחרונה. היא מובדלת גם מהפריוס c, מכונית התצוגה הרומזת על דגם כלאיים קטן לשוק האמריקני, ונראית קרובה לייצור ממנה. היאריס החדשה צפויה להיחשף בגרסתה האירופית לצד ה-HSD בתערוכה השוויצרית.
בניגוד להונדה ג'אז הייבריד שתגיע לישראל בקרוב, ליאריס צפויה להיות מערכת כלאיים מלאה, המאפשרת נסיעה תוך שימוש במנוע חשמלי בלבד. מערכת זו צפויה להפוך אותה, לכשתגיע לישראל ככל הנראה בשנה הבאה, לאחת המכוניות החסכוניות ביותר עם מנוע בנזין. היאריס הנוכחית, שהינה אחת המכוניות הידידותיות ביותר לארנק אצלנו (מבין מכוניות הבנזין), מציגה תצרוכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר.
בנוסף ליאריס, בז'נבה תוצג גם גרסת שבעה מושבים לפריוס, שתכונה פריוס+. המיניוואן הקומפקטי יעשה שימוש במערכת הכלאיים המוכרת, המשלבת מנוע 1.8 ליטר עם מנוע חשמלי ומייצרת יחד 136 כ"ס. מדובר למעשה בגרסה האירופית של הפריוס v שנחשף בתערוכת דטרויט בראשית השנה, ושמציע חמישה מושבים בלבד. מהתמונה היחידה שפורסמה בשלב זה, ומתרכזת ביחידת התאורה האחורית, ניתן לזהות דימיון רב לפריוס v, ולהערכתנו הגרסה האירופית תהיה כמעט זהה לדגם האמריקני למעט תוספת שני המושבים האחוריים.