טויוטה פריוס v
טויוטה מקיימת את הבטחתה להרחיב את משפחת דגמי הפריוס, מכונית הכלאיים הנמכרת ביותר בעולם עד עתה. הגרסה החדשה נקראת טויוטה פריוס v, והיא מיועדת לדברי טויוטה למשפחות בעלות עד חמש נפשות. מדובר במיניוואן קומפקטי עם בסיס גלגלים (278 ס"מ) ואורך כללי (461.5 ס"מ) גדולים יותר מהפריוס הרגילה (270 ו-446 ס"מ בהתאמה), וגם ממדי הרוחב (177.5 ס"מ) והגובה (157.5) צמחו לעומת 174.5 ו-149 ס"מ בהתאמה בדגם הרגיל.
הפריוס v מציעה עיצוב חיצוני המזכיר מאוד את הדור השלישי של טויוטה פריוס, שמשווקת גם אצלנו, והיא המכונית החסכונית ביותר עם מנוע בנזין בישראל. המיניוואן יהיה חסכוני פחות מהדגם הרגיל, עקב הבדלי הגודל ותוספת משקל: נתון תצרוכת הדלק הממוצעת שלו עומד על 17 ק"מ לליטר במבחן ה-EPA המחמיר (מקביל לכ-21 ק"מ לליטר בשיטת המבחן המקובלת בישראל), לעומת 21 ק"מ לליטר בפריוס רגילה (25.6 ק"מ לליטר בנתון הישראלי).
כלאיים לכל המשפחה: טויוטה פריוס v
צילום: מנהל
פריוס v (מימין) ופריוס רגילה
בדומה לפריוס ליפטבק, גם גרסת ה-v תציע מקדם גרר נמוך לטובת יעילות אווירודינמית וחסכון בדלק במהירות גבוהה (0.29Cd). היא תוצע באמריקה עם מערכת הכלאיים של הפריוס, שכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר עם 98 כ"ס ומנוע חשמלי עם 80 כ"ס. יחד מערכת הכלאיים מציעה הספק של 134 כ"ס ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. המיניוואן החדש מקבל גם את מערכת הניהול של טויוטה, שמציעה ארבעה מצבי נהיגה: חשמלי מלא, רגיל, חסכוני ומכוון ביצועים.

שיווק הפריוס v יחל באמריקה בסוף הקיץ הקרוב. בשלב זה עדיין לא ידוע אם בכוונת חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לשווק את המיניוואן-כלאיים החדש בישראל.