קלרוס סיינז בדרך לנצחון נוסף
מתחרי הדאקאר חצו אתמול את רכס האנדים בגובה 4,000 מ' בקטע-קישור ארוך שלן מעל 500 ק"מ, לפני שזינקו לסטייג' מדברי קצר יחסית של כ-200 ק"מ. נתחיל דווקא עם הצוות הישראלי של אביב קדשאי ויזהר ערמוני. ובכן תחילת הסטייג' אתמול בישרה טובות כאשר מעקב בנקודות-הביקורת הראשונות הראה אותם מדורגים באזור המקום ה-40. בצ'קפוינט הרביעי הם כבר ירדו למקום ה-60 בערך, ואז השתבש משהו בדרך לצ'קפוינט החמישי והם איבדו יותר משעה בקטע קצר. בהעדר מידע נוסף, אין דרך לדעת אם מדובר בתקלה טכנית או בהתקעות בחול טובעני, כפי שקרה לעוד מתחרים אתמול. על כל פנים, לנקודת הביקורת הבאה הם כבר הגיעו במקום ה-108 ובסיום הם דורגו 109 בסטייג', מתוך 123 מסיימים. בדירוג המצטבר הם במקום ה-85.
הרחק לפניהם היה זה עוד יום של מאבק איתנים בין קבוצות פולקסווגן ל-X-רייד/ב.מ.וו, ושוב היתה ידה של פולקסווגן על העליונה. קרלוס סיינז השיג את נצחונו השלישי ב-4 סטייג'ים, קצת פחות מדקה לפני חברו לקבוצה אל-עטיה, , כאשר סטפן פטרהנסל עוד חצי דקה מאחור. מאחורי פטרהנסל הגיעו דה-ויליירס ומילר, משלימים יום מצויין לפולקסווגן עם ארבעה מחמשת המקומות הראשונים. פטרהנסל, יש לציין, נראה כמנצח הסטייג' עד שספג פנצ'ר לא רחוק מהסיום, מה שעלה לו ב-3 דקות ובאובדן הבכורה. שאר חברי קבוצת ב.מ.וו הגיעו במקומות הבאים כשרק ספינלי במיצובישי מקדים את ליאל דוס סנטוס מ-X-רייד, מתברג למקום העשירי ו"מקלקל" עשיריה ראשונה שהיתה יכולה להיות על טהרת שתי הקבוצות הגדולות. אותו ספינלי מדורג שמיני בטבלה הכללית, הראשון שאינו נמנה על שתי הקבוצות המובילות. קרלוס סיינז ממשיך להוביל על פני אל עטייה, בפער שכבר צמח ליותר מ-4 דקות, ובקרוב ל-6 דקות על פני פטרהנסל שעדיין לא השיג נצחון-סטייג' בראלי הנוכחי.
למתענינים במיני של שישרי, ובכן הנהג הצרפתי השיג מקום שביעי בסטייג' ומדורג 14 בכללי. לעומת זאת, איבדנו סופית את רובי גורדון שנאלץ לפרוש כבר בשלב מוקדם זה של הראלי.
בקטגוריית האופנועים חל מהפך בהובלה, כאשר מארק קומה זוכה בנצחון סטייג' שני רצוף, מקדים את סיריל דספרה ב-16 שניות – וזה הספיק כדי לקחת את ההובלה, בפער של 2 שניות בלבד! מאוחר יותר התברר כי דספרה ספג עונש של 10 דקות, מה שהוריד אותו למקום ה-9 בסטייג' אך הותיר אותו במקום השני בדירוג המצטבר. אחרי שני האסים של ק.ט.מ מדורגים שלושה רוכבים על אופנועים משלושה יצרנים שונים – "צ'אלקו" לופז הצ'ילאני על אפריליה, גונסלווז מפורטוגל על ב.מ.וו, ורודריגז הפורטוגזי גם הוא, על ב.מ.וו. מענין לגלות כי בעשיריה יש שלושה רוכבים מפורטוגל ושלושה מספרד...
הסטייג החמישי של הראלי יביא את המתחרים היום עד לחופי האוקיינוס השקט, לאחר קטע תחרותי מגוון של 423 ק"מ שיכלול בתחילתו שטח טכני מסולע ובהמשך – את הדיונות האמיתיות הראשונות של הראלי הנוכחי.

דירוג מכוניות אחרי סטייג' 4
1. סיינז/קרוז (פולקסווגן)
2. אל-עטייה/גוטשאלק (פולקסווגן)
3. פטרהנסל/קוטרה (ב.מ.וו)
4. דה ויליירס/פון ציצוויץ (פולקסווגן)
5. הולובצ'יץ'/פורטין (ב.מ.וו)