דודג' ג'רני. בקרוב גם פיאט
דודג' ג'רני, המיניוואן הגדול של דודג' שעבר לאחרונה מתיחת פנים, יהפוך באירופה לפיאט פרימונט (Freemont) - כך על-פי דיווח של ה"אוטומוטיב ניוז". בכך תסתיים ההרפתקה של דודג' באירופה, שהחלה בהשקה המחודשת עם הקליבר הקומפקטי, ומסתיימת כעת בחזרתו של המותג לאמריקה. זאת, במסגרת הארגון מחדש שמבצע סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט וקרייזלר, במותגי קונצרן הענק.
הג'רני עבר לאחרונה עדכון, שעיקרו שיפור לאיכות ועיצוב תא הנוסעים, לאיכות הנסיעה והתנהגות הכביש. הוא צפוי להפוך לפיאט כמעט ללא שינויים, במהלך דומה לזה שביצעה פיאט עם האוליסה (Ulysse), המיניוואן האחרון של היצרנית שייצורו הופסק לאחרונה. האוליסה היה אחד מארבעה אחים תאומים, שכללו את לנצ'יה פדרה (Phedra), פיג'ו 807 וסיטרואן C8. אז על פיתוח כל הגרסאות הופקדו מהנדסי פיאט, שהפעם יפנו מקום לאלו של קרייזלר.
פיאט תשווק את הפרימונט עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר שמספק 170 כ"ס, ויחליף גם בג'רני את מנוע ה-2.0 ליטר, 140 כ"ס, שמקורו בפולקסווגן. מלבד זאת צפויות גרסאות בנזין עם תיבות ידניות ואוטומטיות והנעה קדמית או כפולה.
יצויין כי המיניוואן הקודם של פיאט שווק בישראל לתקופה קצרצרה, יחד עם אחיו התאום מבית סיטרואן. שניהם נחלו כאן כשלון, בעיקר עקב מחירם. באופן מעניין, במקרה של הפרימונט והג'רני, נראה שנקבל את שתי הגרסאות. הפרימונט תחת זיכיון הייבוא של חברת סמל"ת, והג'רני תחת זה של מכשירי תנועה, ששיווקה אותו עד לאחרונה וממתינה להגעת מתיחת הפנים בשנה הבאה.