ניסאן סאני
ניסאן מציגה בסין סאני (Sunny) חדשה, והיא עשויה להגיע אפילו לאירופה ולישראל. המכונית החדשה, במרכב שלוש קופסאות הפופולרי במיוחד בשווקים מתפתחים (וגם אצלנו), תושק תחילה בסין אך תגיע בהמשך ל-170 שווקים נוספים ברחבי העולם – בהם ככל הנראה גם ארה"ב. המכונית החדשה ממשיכה מסורת של כשמונה שנים בסין, מאז הושקה שם הסאני הראשונה, אך עבור הישראלים השם הזה מוכר יותר משנות ה-90, אז שווקה כאן משפחתית קומפקטית באותו שם. היא הוחלפה ב-1995 באלמרה המשמימה לא פחות, ולאחר מכן בניסאן קשקאי שנטש את הקטגוריה המשפחתית לטובת עולם הקרוסאובר הרווחי יותר.
הסאני החדשה מציגה עיצוב שתכליתו להעניק לה רושם גדול, ולאו דווקא חינניות או ייחוד. ואכן נראה מהתמונות שמדובר במכונית נדיבת ממדים, עם תא נוסעים מרווח לפחות לרגלי הנוסעים. עם זאת, בניסאן לא מפרסמים בשלב זה נתונים רשמיים, ומשאירים אותנו רק עם התמונות. גם המפרט הטכני מצומצם מאוד, כשהיפנים חושפים רק שהמנוע העיקרי יהיה יחידת בנזין בנפח 1.5 ליטר, ושהוא ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. ניסאן מבטיחה תצרוכת דלק נמוכה במיוחד לרכב מסוגו של הסאני, אך לא מספקת נתונים רשמיים.
ניסאן סאני חוזרת כמשפחתית קומפקטית חדשה
צילום: מנהל
הסאני החדשה, שעשויה לקבל שם אחר בשווקים מחוץ לסין, תהיה זולה למדי ברפובליקה הקומוניסטית: מחירה יחל ב-83,000 יואן (כ-45,000 שקל), ויגיע עד ל-113,000 יואן לרמת הגימור הגבוהה (כ-61,000 שקל). ספק אם אלו יהיו מחיריה גם בישראל. בכל מקרה, מחברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, נמסר כי מחליפת הטידה, שתגיע לישראל בשנת 2012, תהיה ככל הנראה דומה למכונית שהושקה בסין.