האיור של מיצובישי. הקולט הבאה?
מיצובישי רומזת על מחליפת הקולט, הסופר-מיני הוותיקה שהוצגה עוד בשנת 2002, ועברה עדכון קוסמטי ב-2008. המכונית החדשה, שבינתיים לא ניתן לה שם, מוגדרת על-ידי מיצובישי כ"קטנה גלובלית", ופירוש הדבר שהיא תצטרך להתאים לטעמם של לקוחות במזרח ובמערב, אם כי ספק אם תשווק מלבד אירופה גם בארצות הברית. בשלב ראשון מיצובישי מפרסמת רק איורים לא מחייבים של המכונית.
מהפרטים המעטים שפורסמו, הקולט הבאה תצויד במנועים בנפח צנוע של 1.0-1.2 ליטר, ותיוצר במפעל מיצובישי בתאילנד, 100 ק"מ דרום-מזרחית לבנגקוק. לפי תוכניות היפנים, היא תיוצר החל מהרבעון הראשון של 2012 בהיקף של כ-150,000 יחידות בשנה. מעבר לכך מיצובישי לא מפרסמת פרטים כלשהם, אך מבטיחה שבפיתוח המכונית יושם דגש על ממדים קומפקטיים, חסכון בדלק ומחיר תחרותי. יצויין כי הקולט הנוכחית, שמשווקת מזה כשמונה שנים (מתוכן שש גם באירופה), לא נמכרת בישראל עקב מחיר גבוה והיעדר תיבה אוטומטית.
השם "קולט" (Colt) וותיק למדי במיצובישי, ובעבר התייחס לגרסת האצ'בק של מיצובישי לאנסר. בשנות ה-90 הקולט שווקה בישראל, וזכתה בשנים מסוימות להצלחה מרשימה – למרות שהציעה מרכב שלוש דלתות בלבד. הדור הנוכחי, שמוצע בגרסאות האצ'בק עם שלוש או חמש דלתות, לצד גרסת קופה-קבריולה מסוגננת, לא זכה להצלחה משמעותית בעולם וכאמור בישראל לא משווק כלל.