מאזדה 3
פורד ומאזדה ממשיכות במסלול הפרידה, לפחות בכל הנוגע ליחסיהן בבורסות העולם. השתיים הודיעו לאחרונה רשמית כי פורד תצמצם שוב את אחזקותיה במאזדה (ל-3.5%), זאת כחודש לאחר שהכחישו שמועות בנושא. למרות מכירת המניות, בפורד ומאזדה מצהירים כי ימשיכו את שיתוף הפעולה הטכנולוגי הקיים בין הצדדים, במסגרתו מיוצרות פורד פוקוס ומאזדה 3 על אותה פלטפורמה, וכך גם מאזדה 2 ופורד פיאסטה. מנגד, אנליסטים מעריכים כי צמצום האחזקות יאפשר למאזדה חופש פעולה גדול מבעבר, כמו גם יקל עליה לקנות ולמכור טכנולוגיות מחוץ לפורד.
האמריקנים רכשו לראשונה נתח של 25% ממניות מאזדה בשנת 1979, במטרה לקבל גישה ליכולותיה בפיתוח מכוניות קומפקטיות. בשנת 1996 הקשר עלה מדרגה, עם רכישת שמונה אחוזים נוספים. בסוף שנת 2008, עקב המשבר בתעשיית הרכב, פורד מכרה 20% ממניותיה במאזדה בכדי לגייס כסף שימנע ממנה מלפשוט רגל, ואחזקותיה ביצרנית הרכב הנמכרת ביותר בישראל ירדו ל-13% בלבד. זמן קצר לאחר מכן, אחזקותיה של פורד ירדו ל-11% בעקבות הנפקת מניות חדשות מצד היפנים, וכעת ירד הנתח ל-3.5% בלבד.
למכירת מניות מאזדה על-ידי פורד, לא צפויה להיות כל השפעה על היבואנית המקומית של שני המותגים, חברת דלק מוטורס, או על הצרכן והשוק הישראלי.