צ'אנגאן בנבן. המיני עם הכי מעט תקלות
יצרניות הרכב הסיניות מצמצות פערי איכות מיריבותיהן הזרות, כך עולה מסקר איכות למכוניות בנות עד חצי שנה שנערך בסין. את הסקר ערכה חברת J.D Power, שעורכת סקרים דומים גם בישראל, אך לא מפרסמת את מסקנותיהם עקב התנגדות יבואניות הרכב המקומיות.
מהסקר, שכלל קרוב ל-15,000 בעלי מכוניות שנקנו בין אוקטובר 2009 ליוני 2010 וצברו בין חודשיים לחצי שנת שימוש, עולה כי עדיין קיים פער גדול במספר התקלות בין היצרניות הסיניות ליצרניות הזרות. על כל 100 מכוניות בממוצע, למכונית סינית 224 תקלות, 89 יותר מהממוצע למכוניות הזרות (135 תקלות בממוצע לכל 100 מכוניות).
צילום: מנהל
תקלות ל-100 מכוניות בממוצע מ-2000 עד היום, סיניות בתכלת, היתר בכחול
אלא שמבט מעמיק יותר לנתונים מגלה שהפער הזה נמוך משמעותית מבסקר הקודם, בו עמד מספר התקלות על 258 במכוניות הסיניות, לעומת 142 במותגים הזרים, פער של 116 תקלות. וזה אומר שבתוך חודשים ספורים, היצרניות הסיניות שיפרו את איכות מכוניתן בכ-13%, בעוד שיתר התעשייה משפרת ב-5% בלבד. ועוד נתון מעניין: בשנת 2000 עמד הפער בין הסיניות ליתר התעשייה על 396 תקלות ל-100 מכוניות. פער שצומצם השנה כאמור ל-89 תקלות בלבד.
מבין תשע הקטגוריות השונות, טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, מובילה בשתיים: קומפקטיות עם טויוטה קורולה, ושטח עם טויוטה ראב4. סוזוקי סוויפט היא האמינה ביותר מבין דגמי הסופרמיני, ניסאן מובילה במשפחתיות הקטנות עם ניסאן טידה ומאזדה במשפחתיות הגדולות עם מאזדה 6. מכונית היוקרה האמינה ביותר היא ב.מ.וו סדרה 5, ואילו ביתר הקטגוריות מובילות מכוניות סיניות: צ'אנגאן בנבן בקטגוריית המיני, FAW בסטורן B70 (המבוססת על מאזדה 6 דור קודם) במשפחתיות גדולות זולות, והאפיי מיניי בקטגוריית המיניוואנים.