סאאב 9-4X
זה לקח כמעט שלוש שנים, אבל סאאב 9-4X הגיע סוף-סוף לייצור. השוודים הצהירו על כוונתם לשווק רכב פנאי חדש עוד בתערוכת דטרויט בינואר 2008, והעיצוב כמעט לא השתנה מאז – מה שעשוי להצביע על כך שהסיבה לעיכוב לא הייתה בהכרח קשיי פיתוח, אלא קשיי תקציב והעברת הבעלות מג'נרל מוטורס לספייקר, שדחתה מספר פרויקטים.
בכל מקרה, העיצוב כאמור לא ממש השתנה, ומציע סבכה קדמית מחולקת לשלושה חלקים, ומאחור יחידות תאורה גדולות המחוברות בפס פלסטיק עבה. ה-9-4X יציע ככל הנראה חמישה מושבים, וסאאב לא מבהירה נקודה זו רשמית. כמו כן, אין עדיין נתוני מידות של הרכב החדש, אך נתון המשקל (החל מ-2,010 ק"ג) מצביע על רכב גדול מידות.
סאאב תציע את ה-9-4X עם הנעה כפולה קבועה ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, המחלק את הכוח בין צמד הגלגלים האחוריים. גרסאות מסוימות ייהנו גם ממערכת עצור-סע, מתלים מתכווננים ומכפתור "אקו" (ECO), שמשנה את תגובת דוושת המצערת כדי לחסוך בדלק.
מי שלא ממש יחסכו דלק הם המנועים, יחידות V6 בנזין בנפחים גדולים למדי: 3.0 ליטר עם 265 כ"ס ו-30.8 קג"מ, שמאיץ את ה-9-4X מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.0 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש, ו-2.8 ליטר-טורבו עם 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ, שמציג מיאוץ קלאסי בתוך 8.3 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. סאאב לא מפרסמת נתוני תצרוכת דלק או זיהום אוויר של שתי הגרסאות.
שיווק ה-9-4X יחל בחודש מאי 2011 בארצות הברית, שוק היעד העיקרי של רכב הפנאי החדש. הוא יגיע לאירופה רק באוגוסט הבא, ככל הנראה לאחר שיוצגו גרסאות דיזל המהוות נתח משמעותי מאוד מהמכירות ביבשת הקלאסית. אלינו, כמו יתר דגמי סאאב, הסיכויים שלו להגיע נראים קלושים ביותר.