סאאב 9-4X. בקרוב בייצור?
סאאב צריכה דגמים חדשים ומהר. לאחר שהיצרנית ניצלה מכליה על-ידי כך שעברה לבעלות ספייקר ההולנדית, היא עסוקה כעת בפיתוח מואץ של דגמים חדשים. הכוונה היא להחיות את הייחוד שאפיין את היצרנית בראשית דרכה, אם לא באמצעות טכנולוגיה אז לפחות בעיצוב מקורי וקל לזיהוי.
הפרויקט החשוב ביותר עבור סאאב בשלב הראשון, הוא מכונית קטנה שתתחרה מול מיני ואודי A1. מדובר בסאאב 9-2 עליה כבר סיפרנו לכם בעבר, וייתכן שעל בסיס אותה הפלטפורמה תוצע גם גרסה קטנה יותר שתכונה 9-1. במסגרת שיתוף פעולה מסתמן עם ב.מ.וו, בסאאב לא פוסלים אפשרות ייצור במפעלי היצרנית הגרמנית, תוך שימוש נרחב במכלולים מאותו מקור. המכונית המיועדת תעוצב בסגנון רטרו, עם דימיון ל-92 מסוף שנות ה-40. לוח הזמנים מדבר על תחילת שיווק בעוד פחות משלוש שנים.

ראש החץ לחדירה מחודשת לארה"ב, תהיה גרסת קופה יוקרתית של ה-9-5 החדשה, שתהווה מקדמת תדמית אך תימכר במספרים נמוכים. היא תתחרה בין היתר במרצדס E קלאס קופה. גרסת קופה ל-9-5 תושק ככל הנראה כבר לקראת 2013, וייתכן שתוצע גם בגרסת כלאיים.

בעוד כשנה תוצע סאאב 9-3 חדשה, שכמו הנוכחית תוצע בשלוש תצורות מרכב: סדאן, סטיישן (רגילה ומוגבהת) וקבריולה. במהלך 2011, יוצע רכב פנאי פרימיום בשם 9-4X, על בסיס מכונית התצוגה בעלת אותו השם משנת 2008. תא הנוסעים ידמה לזה של ה-9-5. כבסיס, תשמש פלטפורמה של GM (המשרתת כיום גם את קאדילק SRX) ותחילה ישווק הדגם בארה"ב. בסאאב מדווחים כי הם נמצאים עדיין בחיפוש אחר מנוע הדיזל המתאים, ורק אז יושקעו מאמצי שיווק גם ביבשת הישנה.