ספייקר. הפסד עתק
ספייקר (Spyker), יצרנית הרכב ההולנדית שרכשה לפני מספר חודשים את סאאב השוודית, מדווחת על הפסד עתק של 139.1 מיליון יורו (כ-673 מיליון שקל) במחצית הראשונה של 2010. זאת, בין היתר, עקב רכישת סאאב והתקופה הארוכה מהצפוי שאורכת התאששות המותג השוודי.
ספייקר השלימה את מהלך ההשתלטות על סאאב בחודש מרץ, מה שאיפשר את חידוש הייצור במפעלי היצרנית לאחר שבעה שבועות של השבתה על-ידי ג'נרל מוטורס, בעלת הבית הקודמת. בחודש מאי הושקה סאאב 9-5 החדשה, מכונית שתוכננה בעידן GM אך למרות שהייתה מוכנה לייצור, לפני השקתה לא היה בטוח שאכן תיוצר. רכישת המותג על-ידי ההולנדים איפשרה את השקתה בשבועות האחרונים, והיא מגיעה לארצות הברית בימים אלה. הצלחתה תאפשר לסאאב לעמוד ביעדי ספייקר, כשלון עשוי להוביל להתמוטטות שתי היצרניות.
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי למרות ההפסדים, בספייקר שומרים בינתיים על אופטימיות. היצרנית אמנם נאלצה להוריד את יעדי המכירות לסאאב בתקופה הקרובה, אך עדיין שומרת על יעד של 120,000 יחידות בשנה עד 2012. לשם השוואה, השנה צופה ספייקר שיימכרו 45,000 יחידות בלבד מכלל דגמי סאאב, פחות מהתחזית הראשונית שניתנה בתום ההשתלטות.
לדברי ספייקר, לירידה ברווחים ובמכירות, אחראית בין היתר תחזית אופטימית מדי לגבי התאוששות המותג, ובכלל זה בנוגע לזמן שייקח לחדש את ייצור המכוניות לאחר ההשבתה היזומה.
כדי לעמוד ביעד המכירות השאפתני, סאאב זקוקה לסיוע חיצוני נוסף. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ראשי ספייקר מקיימים בימים אלה מגעים קדחתניים עם שלושה קונצרנים מתחרים, במטרה לחתום על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח דגמים חדשים. החשוב שבהם יהיה גרסת רטרו לסאאב 92 משנות ה-50. סאאב מסרבת לחשוף את זהות היצרניות הנמצאות איתה במשא ומתן, אם כי מקורות בתעשיית הרכב טוענים מזה מספר חודשים כי אחת מהן היא ב.מ.וו, הזקוקה לשותפות להפחתת עלויות הפיתוח של דגמי ההנעה הקדמית של מיני.