שברולט וולט. מהפכה או תרגיל בשיווק?
ג'נרל מוטורס השיקה את שברולט וולט המדוברת, ונתקלה בביקורת חריפה של התקשורת האמריקנית. המכונית, שהוגדרה על-ידי ג'נרל מוטורס בתחילה כ"חשמלית עם מאריך טווח נסיעה" (מנוע בנזין שרק מסייע בטעינת המצברים במקרה הצורך), מתגלית כמכונית קרובה יותר לטויוטה פריוס. מסתבר כי ג'נרל מוטורס לא סיפרה שמנוע הבנזין גם יניע את הגלגלים, באמצעות פטנט דומה לזה שמשמש מזה שנים ארוכות את הפריוס. כך שהוא אמנם לא מחובר ישירות לגלגלים, אך כן מעביר אליהם כוח במצבים מסוימים דרך מנוע חשמלי.
בתקשורת האמריקנית קיבלו את המפרט הטכני, והביקורת לא איחרה להגיע. "קשה להבין את ההתעקשות של GM על הטענה שהמכונית היא חשמלית", אומרים בניו יורק טיימס, "מכיוון שמנוע הבנזין מספק כוח הנעה ישיר בתנאים מסוימים". במגזין "פופולר מכניקס" ובאתר "אדמונדס" הודיעו כי בעקבות פרסום המפרט הטכני, הם מתייחסים לוולט מעתה כמכונית כלאיים נטענת משקע החשמל, ולא כחשמלית. באדמונדס אף הגדילו לעשות ובכותרת הכתבה כתבו: "ג'נרל מוטורס שיקרה, שברולט וולט היא לא חשמלית אמיתית".
הביקורת האמריקנית עשויה להוביל לבעיה לשברולט וולט, שאמורה להיות מכונית הדגל הטכנולוגית של ג'נרל מוטורס. זאת, במיוחד עקב תג המחיר, 41,000 דולר, הגבוה משמעותית מזה של הפריוס. במשך יותר משנתיים, הקונצרן האמריקני יצר סביב המכונית התעניינות רבה, תוך הצהרות שונות לגבי הפוטנציאל החשמלי שלה. בין היתר, דובר על תצרוכת דלק של 230 מייל לגלון, כמעט 100 ק"מ לליטר בנזין. זאת במקרה והנהג אף יצטרך להשתמש בבנזין. לפי ההצהרות הראשונות, טווח הנסיעה באמצעות חשמל אמור היה לעמוד על 64 ק"מ. עם השקת המכונית, הטווח השתנה - 40 ק"מ עד 80 ק"מ בהתאם לאופי הנהיגה של הנהג.
לשברולט וולט מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר שיעבוד עם התרוקנות המצברים או במהירות גבוהה מכ-110 קמ"ש במישור, ומנוע חשמלי המספק את עיקר ההנעה בנסיעה עירונית. שיווקה יחל בעוד כחודש בארצות הברית, והיא תגיע ככל הנראה בעוד כשנה לישראל ושווקים נוספים.