מיני קאנטרימןמיני חשפה בתערוכת פריז קטנוע אופנתי, ולכן הדבר הראשון שאני שואל את גרט הילדברנד, ראש מחלקת העיצוב של המיני, הוא האם המותג באמת יכול להתפתח לשני גלגלים? "זה גם מה שאנחנו שואלים. מצד אחד אנו מראים כיצד מוביליות יכולה להתפתח לקטנוע, ומצד שני יש את הקאנטרימן שזו המיני הכי גדולה ויש גם את הראלי. אז אנחנו מראים הרבה אפשרויות להתפתחויות".

מה מיני בקטנוע?
"רצינו להראות שהמיני מבוססת על שפה שהחלה בשנות החמישים, ימי הזוהר של הקטנועים. זה, והכיף שהוא משדר מתאימים למיני. מבחינתנו זו שאלה של תחבורה, אופנה ויופי. רצינו לראות את התגובות וכולם זיהו אותו מיד כמיני".

האם זה מהלך נכון למיני לייצר אופנועים?
"ב.מ.וו הם ענקי אופנועים, פיג'ו עושה קטנועים ויש עוד רבים. זה שלסמארט ולנו היה את הרעיון ביחד, מראה שיש כאן שאלה מעניינת ופתרון שמאפשר למותג להגדיל מבחר ולקוחות. וכשעבדנו על הפרויקט הזה, הבנו כמה כלים כאלה נחוצים".

לפני עשור הצגתם בפריז את המיני החדשה. מה שיניתם בעולם?
"מיני החזירה את ההנאה לתחום, כי המבחר במכוניות קטנות היה אפור ואבוד. הבאנו אמוציות, טכנולוגיה, היסטוריה וגם 'בריטיות' שנעלמה מהתחום".

אתה מרגיש ששיניתם את השוק?
כן. מיני הייתה גם עיצוב וגם גישה שיווקית חדשה, שהראתה שקטנה יכולה להיות פרימיום. רבים העתיקו זאת והחיו אייקונים משלהם. אנחנו ברי מזל שאצלנו זה המשיך מסורת".

האם אתה מרגיש שהגיע הזמן למהפכה בעיצוב המיני?
"מהפכות תמיד מסתיימות עם הרוגים. האסטרטגיה שלנו היא להתפתח על הבסיס שיש לנו היום, וכמעט כל שנה הצגנו פיתוח חדש".