תערוכת פריז שנערכת בימים אלה מסמנת את אות הפתיחה להסתערות גדולה של שברולט על השוק האירופי והישראלי גם יחד. למעשה, למעט שברולט קרוז (שתזכה "רק" לגרסה חדשה), האמריקנים יחדשו בארץ את כל מבחר הדגמים הקוריאני שלהם.

הראשונה שתגיע לארץ כבר ברבעון הראשון של 2011, היא הספארק – מכונית המיני של שברולט. מדובר בהימור מסוים, שכן הספארק תוצע רק עם תיבה ידנית (לפחות בשנה הקרובה). אבל היבואנית, חברת UMI, מעודדת מהצלחת סוזוקי אלטו הידנית, ומאמינה שעם מחיר נכון (תחרותי, אך גבוה מהאלטו) יהיה ביקוש לדגם כזה. על הכוונת תהיה כמובן גם יונדאי i10 המצליחה. הספארק תוצע עם מנוע 1.2 ליטר (82 כ"ס) ושש כריות אוויר.
באותה תקופה בערך ינחת בארץ גם שברולט קפטיבה המחודש, עם שינוי מהותי במראה וביחידות הכוח. רכב הפנאי יוצע עם מנועי בנזין בנפח 2.4 (171 כ"ס) ו-3.0 ליטר (258 כ"ס), ומנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר עם 163 או 184 כ"ס.
אבל החדשה החשובה מבחינת מכירות היא שברולט אוויאו החדשה, שהוצגה בפריז. היא תגיע בגרסאות סדאן (ארבע דלתות) והאצ'בק (חמש דלתות), ועם מנועים בנפח 1.4 ליטר (100 כ"ס) ו-1.6 ליטר (115 כ"ס). שניהם ישודכו לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. בדומה למהלך שבוצע עם הקרוז, גם כאן UMI שואפת להתנתק מהדימוי הזול ולהתחרות בדגמים שמובילים את השוק. לפי ירון גורטלר, סמנכ"ל UMI, גרסת ה-1.6 ליטר תמוצב מול ניסאן טידה וסוזוקי SX4, שזוכות להצלחה בציי הרכב. זה רומז משהו לגבי המחיר הצפוי.

ובמחצית השניה
מעט אחרי האוויאו, בסוף הקיץ, ינחת בארץ האורלנדו, מיניוואן קומפקטי עם שבעה מקומות אשר מבוסס על הקרוז. המחירים יהיו באיזור של מאזדה 5, המתחרה העיקרי. הוא יוצע עם מנוע ה-1.8 ליטר המוכר מהקרוז (141 כ"ס), וכנראה גם עם 1.4 ליטר טורבו ומנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר (163 כ"ס).
המתקפה הגדולה של שברולט
צילום: מנהל
שברולט קרוז האצ'בק
כמעט במקביל לאורלנדו, או אולי מעט קודם, תנחת אצלנו גרסת ההאצ'בק הנאה של הקרוז, שתוצע גם היא עם מנוע 1.4 ליטר טורבו. רמת האבזור תהיה דומה לקרוז סדאן, שצפויה אף היא לקבל יחידת כוח כזו.

בין לבין, כדאי לציין שכבר בתחילת השנה תנחת בארץ הקרוז המוכרת עם מנוע 1.6 משופר, שבזכות סעפת יניקה משתנה מייצר 115 במקום 112 כ"ס. בשברולט מקווים כי שדרוג זה, יחד עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה וקלה יותר, תשפר את הביצועים שזכו לביקורת עד עתה. ובפלח המסחריות, שברולט סילברדו מחודשת וקצרה משמעותית מבעבר (50 ס"מ פחות בגרסה הבסיסית), תגיע בקרוב. היא תוצע בגרסת קבינה כפולה רגילה או קבינה וחצי.