ניסאן ווינרשנה אחרי חיוב התקנת בקרת היציבות במכוניות פרטיות, מסתיימת הארכה שהקציב משרד התחבורה לכלים שמוגדרים כמסחריים. כתוצאה מכך נראה שינויים לא מעטים בתחום הרכב המסחרי, כאשר שיווק מספר לא מבוטל של כלים ייפסק. כלים אלה עדיין עומדים בתקינה האירופית, אך העובדה שהתקינה שלנו אינה חופפת, כלומר שחיוב בקרת היציבות בישראל מיושם מוקדם יותר, אומרת שליצרניות רבות אין טעם ולא משתלם לייצר כלי רכב כאלה במיוחד לשוק הישראלי.
 
הנפגע העיקרי מהכלת התקנה הוא כמובן שוק הטנדרים, שוק שגם כך ספג מכות קשות בשנים האחרונות (בגלל שינויים בתקנות המס והמס הירוק), עם נפילה של יותר מ-50 אחוזים במכירות מאז 2004. בראש רשימת הטנדרים שיאלמו מהנוף הישראלי בשנת 2011 היה אמור להיות איסוזו די-מקס – הטנדר הנמכר בישראל. אולם היבואנית הצליחה להצטייד במלאי הולם שיספק אותה עד בוא מחליף הדי-מקס אי שם במהלך 2011. טנדרים אחרים כדוגמת ניסאן ווינר, סאנגיונג אקטיון ספורט ומאזדה BT50, לא זכו לגורל דומה. למעשה שיווק הטנדר של מאזדה הופסק לפני מספר שבועות גם בגלל בעיית בקרת היציבות הקריבה וגם בגלל ירידת המכירות ושחיקת הרווחיות בתחום. בדלק מוטורס החליטו להמתין עד להופעת טנדר חדש של מאזדה, באמצע השנה הבאה, כדי להחזירו לשוק הישראלי. דגם זה כבר יצויד בבקרת יציבות.
 
יוניון מוטורס תחל עם פתיחת שנת 2011 בשיווק טויוטה היילקס עם בקרת יציבות. דגם זה, יחד עם מיצובישי האנטר, יהיה אחד הבודדים שישארו בתחום העבודה (ניסאן נבארה נתפס כיקר יחסית). מאידך, הוואן הוותיק של טויוטה, ההייאייס, יאלץ לעזוב את השוק המקומי. בלובינסקי ייאלצו להפסיק בשיווק סיטרואן ברלינגו ופיז'ו פרטנר מהדור הקודם, שעדיין רושמים מכירות נאות.
 
חלק מהיבואניות כמו לובינסקי (סיטרואן) ו-UMI (איסוזו), ינצלו את האפשרות להצטייד במלאי עד סוף אוקטובר, ואותו ימכרו עד שיגמר במהלך 2011.