פורשה 911 קאררה GTS
פורשה מרחיבה את היצע גרסאות ה-911. אחרי הטורבו, ה-GT3 וכמובן דגמי הבסיס, מגיע התור לגרסת ביניים: 911 קאררה GTS. דגם זה יתברג בהיצע ההנעה האחורית של המכונית, בין הקאררה S לבין ה-GT3.
ל-GTS מנוע בוקסר שישה צילינדרים, שמספק הספק מרשים של 408 כ"ס ומומנט מרשים לא פחות של 42.8 קג"מ מנפח של 3.8 ליטר. זאת, ללא סיוע מגדש טורבו. מדובר בנתון הספק גבוה ב-23 כ"ס מקאררה S בעלת מנוע בנפח זהה, ומומנט שלא השתנה אך מתקבל ב-4,200 סל"ד, 200 סיבובים פחות מה-S. תוספת הכוח מעמידה את ה-GTS במרחק של 27 כ"ס בלבד מה-GT3.

צילום: מנהל
התוספת הזו מאפשרת גם שיפור קל בביצועים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות (4.3 ב-S) ומהירות מרבית של 306 קמ"ש (4+). למרות השיפור, נתוני תצרוכת הדלק ופליטת CO2 לא השתנו, ועומדים על 10.2 ליטר ו-240 גרם לק"מ בממוצע. ה-GTS תוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית, או בתוספת תשלום עם תיבת ה-PDK, רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. היא גם מציעה את המרכב הרחב שמגיע בדגמי ההנעה הכפולה, עם ממד רוחב גדול ב-4.4 ס"מ מאחור ומפסק סרן אחורי רחב בהתאמה.

מבחינה עיצובית, ה-GTS מתאפיינת בפגוש קדמי חדש עם ספויילר משולב, חצאיות בצדי המרכב ובלוגו גדול בתחתית הדלתות בצבע שחור או כסף, בהתאם לצבע המרכב. לוגו דומה ניתן למצוא גם על מכסה המנוע ובתוך תא המנוע. בתא הנוסעים, ה-GTS תוצע עם שפע אלקנטרה, בין היתר בידיות הדלתות, בגלגל ההגה, ידית בלם החניה ובמושבים.
צילום: מנהל
הגרסה החדשה של פורשה 911 תוצג בפני קהל המבקרים בתערוכת פריז (2-17 באוקטובר). היא תשווק באירופה מדצמבר 2010, ומחירה יעמוד בגרמניה על 105,000 יורו לדגם הקופה (כ-512,000 שקל) ו-115,000 יורו לקבריולה (כ-561,000 שקל). בשני המקרים המחירים כוללים מסים המקובלים בגרמניה, לא בישראל. אצלנו, באדיבות רשות המסים, מחיר ה-911 הבסיסית ביותר מתחיל ב-880,000 שקל, וקאררה S עולה מעט יותר ממיליון שקל.