יונדאי ix35. בטיחות מצוינת
יונדאי ix35, סוזוקי סוויפט החדשה, סיטרואן C4 החדשה והונדה CR-Z - מצטיינות בטיחות. ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP הודיע על כך שביצע מבחני בטיחות לארבע המכוניות, שזכו ארבעתן לציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות.
סוזוקי סוויפט החדשה הוכיחה שלמרות שהיא שומרת על עיצוב קודמתה, רמת הבטיחות עלתה משמעותית, עם ציון של 94% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 82% על ילדים ו-62% על הולכי רגל. הונדה CR-Z רושמת רמה מעט נמוכה יותר בהגנה על מבוגרים (93%) וילדים (80%), אך מצטיינת בהגנה על הולכי רגל (71%).
סיטרואן C4 החדשה, שאף היא ממשיכה את שפת העיצוב של קודמתה, רושמת 90% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-43% בלבד בהגנה על הולכי רגל. יונדאי ix35, מהמכוניות החשובות ביותר שהגיעו לישראל השנה, נהנית אף היא מציונים גבוהים: 90% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים ו-54% בשמירה על הולכי רגל.
ציוני ה-Euro NCAP ניתנים להשוואה רק בין מכוניות שמשקלן העצמי דומה (עד 200 ק"ג הבדל). מבחני הארגון מבוצעים בשתי שיטות עיקריות: מבחני ריסוק עם פגיעה חזיתית, צידית על-ידי רכב ופגיעה צידית עצמית בעמוד, ומבחנים תיאורטיים המשקללים אבזור בטיחות. כמו כן, לאחרונה נוסף מבחן הבודק את מידת ההגנה כנגד "צליפת שוט", פציעת צוואר האופיינית בעיקר לפגיעה מאחור.