פורד C מקס
בשנים הקרובות צפויות מכוניות ירוקות להוות חלק נכבד בהיצע הדגמים של יצרניות הרכב. בהתאם לכך חושפות היצרניות את תוכניותיהן העתידיות לגבי הצגת דגמים חשמליים והיברידים כפי שפולקסווגן עשתה בשבוע שעבר כשחשפה את אב הטיפוס של הגולף החשמלית.
הפעם מדובר בפורד שמודיעה שתייצר גרסה היברידית עתידית ל-C מקס החמישה מושבים שתגיע לשוק בשנת 2013. למעשה ייוצר ה-C מקס ההיברידי בשתי גרסאות. האחת מוגדרת על פי פורד כהיברידית מלאה כאשר מדובר בהיברידית בעלת כושר תנועה על האנרגיה שבמצברים כמו בטויוטה פריוס. הגרסה השנייה תהיה זהה אך תאפשר טעינה ישירה מרשת החשמל הביתית (גרסת פלג-אין).

הגרסאות ההיברידיות של ה-C מקס ישתלבו בקו דגמים ידידותיים לסביבה שמתכננת פורד ושעד 2013 יכלול חמישה דגמים היברידים וחשמליים. את ה-C מקס ההיברידות תקדים ב-2011 גרסה חשמלית לפורד קונקט וב-2012 תופיע גרסה חשמלית לפורד פוקוס החדשה שנחשפה לא מכבר. היברידית נוספת צפויה להופיע אף היא, אך לא נמסרו פרטים לגביה.

בנוסף לכך, מודיעה פורד שהמפעל בולנסיה שבו ייוצרו דגמי ה-C מקס, יתחיל ליצא את גרסת שבעת המקומות של ה-C מקס לשוק האמריקאי החל משנת 2011. מדובר במהלך שהינו חלק מההתוכנית הגלובלית המיעדת לפלטפורמת C של פורד שעליה בנויות ה-C מקס והפוקוס החדשות. שיווקו של ה-C מקס בארה"ב הוא צעד מעניין בשוק האמריקאי שכן לא ממש קיימים מיניואנים קומפקטים למעט מאזדה 5. יתכן שבפורד מזהים שהעלייה במכירות של רכבים קטנים יחסית בשוק האמריקאי יכולה להתרחש גם בסגמנט המיניואנים ולכן מנסים להציע אופציה ייחודית שהצלחה שלה עשויה לסלול את הדרך עבור מיניואנים קומפקטיים נוספים בארה"ב.