פולקסווגן טוראןמאז הצגתו בשנת 2003, זכה הטוראן, המיניוואן הקומפקטי של פולקסווגן, למתיחת פנים אחת בשנת 2006, עליה סיפרנו לכם ממקור ראשון. כעת, במסגרת תערוכת לייפציג (10-18 לאפריל), מציגה פולקסווגן את מתיחת הפנים השניה של הטוראן – והיא משמעותית ומקיפה מקודמתה.

במסגרת רענון השורות אשר מבצעת פולקסווגן לקשת דגמיה, הגיעה גם תורו של הטוראן לקבל את המראה המשפחתי החדש – קרי, פנסי חזית, פגוש ושבכה קדמית הדומים לאלו של השירוקו, הגולף, הפולו ולאחרונה גם בדור החדש של פולקסווגן טוארג. מאחור פוצלו הפנסים לשניים ועתה הם מכסים חלק קטן מהכנף ולא רק את חלקו האחורי. במבט צד, קו החלונות האחורי זכה לשיפוע כלפי מעלה לטובת יצירת מראה זורם וחד יותר. מראות צד חדשות (משולבות יחידת איתות), חישוקים קלים וחצאיות צד מפלסטיק עוזרים לבדל את הדגם החדש של הטוראן מקודמו.

השיפורים בתא הנוסעים מינימליים יותר וכוללים גלגל הגה תלת חישורי חדש, מחוונים בעלי רקע לבן, קונסולה מרכזית חדשה הכוללת שילוב של כרום ומתגים חדשים ליחידת המיזוג. אין שינוי בשיטת סידור שבעת המושבים או בשיטת הקיפול של צמד המושבים האחוריים.

כל יחידות ההנעה מוכרות מהליין של פולקסווגן וכולן מוגדשות טורבו ובעלות הזרקה ישירה. מנוע הבסיס הוא ה-1.2 ליטרים TSI בעל 105 כ"ס, כאשר מעליו בהיצע מנוע 1.4 ליטרים "טווינצ'ארג'ר" (מגדש טורבו ומגדש-על) בשתי גרסאות הספק: 140 כ"ס או 170 כ"ס. מגוון מנועי הדיזל כולל את ה-1.6 ליטרים TDI עם 90 ו-105 כ"ס וכן 2.0 ליטרים TDI עם 140 או 170 כ"ס, כולל גרסת בלו-מושן להשגת חסכון מקסימלי (עד 21.8 ק"מ לליטר). תיבות 6 הילוכים ידניות תוצענה בכל הגרסאות בהן תיבת ה-DSG כפולת המצמדים אינה מוצעת כסטנדרט.

פולקסווגן טוראן המחודש יגיע לשווקים לקראת אוגוסט, ומעט מאוחר יותר ינחת בישראל. באירופה התעדכנו מחיריו ב-3 ל-5 אחוז כלפי מעלה, בהתאם לגרסה.