סיטרואן נמו מתרסקת, תרתי משמע...מזמן לא ראינו תוצאות כאלו: רק מכונית אחת מהחמש שנבדקו בסבב הטרי של בדיקות NCAP השיגה ציון של חמישה כוכבים, ומבין הארבע האחרות אחת מהן – סיטרואן נמו – אכזבה במיוחד, כאשר הסתפקה בציון כולל של 3 כוכבים.
הסיבה לציונים הנמוכים במפתיע היא, בין היתר, שינוי בסטנדרטים. החל מ-2010, סף-המינימום לקבלת דירוג 5 כוכבים עולה. כדי להשיג את הדירוג הנכסף צריך להשיג לפחות 80% בהגנה על מבוגרים – עד עתה המינימום היה 75%. בהגנה על ילדים המינימום עולה מ-70% ל-75%. אבל השינוי המשמעותי הוא בדרישות ההגנה על הולכי רגל: סף המינימום הוא עתה ציון של 40%, כאשר קודם לכן הוא עמד על 20% בלבד.
דווקא שינוי זה לא השפיע בסבב הנוכחי, שכן כל המכוניות עמדו בדרישה להולכי רגל והשיגו ציונים נאים של 50% ומעלה. הבעיות התגלו בסעיפים האחרים (לפירוט ראו טבלה). הסיטרואן נמו – שגרסה מסחרית שלה משווקת אצלנו כפיאט פיורינו – השיגה ציון נמוך ומאכזב של 59% בהגנה על מבוגרים, וגם לא עמדה בסף ה-5 כוכבים בהגנה על ילדים. הציון שהשיגה בסעיף מערכות בטיחות היה נמוך במיוחד, 29%. יחד זה הספיק כדי להוריד את הציון הכולל שלה ל-3 כוכבים בלבד. מאז הסקסו בשנת 2000 (!) לא השיגה מכונית סיטרואן כלשהי ציון כל כך נמוך!
צילום: מנהל
אצל המכוניות האחרות, כפי שניתן לראות, מצב הענינים היה קצת טוב יותר. גם הקיה וונגה לא הצליחה להשיג את ציוני המינימום בהגנה על מבוגרים וילדים, אך ציון המבוגרים היה קרוב מאד, 79%. בשאר הסעיפים היתה הקיה בסדר גמור והציון הכולל שהוענק לה הוא 4 כוכבים. ניסאן קיוב עמדה במינימום למבוגרים והולכי רגל אך לא השיגה את הנדרש ל-5 כוכבים בסעיף ילדים, וגם היא השיגה 4 כוכבים. סיאט אקסאו פספסה ב-3% את המינימום למבוגרים וגם לה הוחסר כוכב אחד כתוצאה מכך.
המכונית היחידה שהשיגה ציון 5 כוכבים היא טויוטה ורסו, שהשיגה ציונים גבוהים בכל הסעיפים – כיאה למוביל-נוסעים יעודי.