אחרי שדיווחנו על מתיחת הפנים של סקודה פאביה וסקודה רומסטר, היצרנית הצ'כית מפתיעה בתערוכת ז'נבה עם גרסת RS לפאביה שעל פי מיטב המסורת הצ'כית תוצע גם בגרסת קומבי, כלומר סטיישן. הגרסאות החמות יהיו למעשה אחיות קטנות של האוקטביה RS אותה אנחנו מכירים כבר מזמן.
סקודה טוענת לנתונים מרשימים ממנוע ה-TSI בנפח 1.4 ליטר שאותו אגב, אנחנו מכירים מהפולקסווגן פולו GTI שתוצג גם היא בתערוכת הרכב השוויצרית. למנוע הספק מירבי של 180 כ"ס, מהירות מירבית מוצהרת של 224 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות בלבד. סקודה מבטיחה כי שתי הגרסאות יספקו "חוויית נהיגה ספורטיבית" – אנחנו בעד. אם כבר דיברנו על הבטחות אז מהנתונים המתפרסמים ניתן ללמוד כי צפויה צריכת דלק של 15.5 ק"מ לליטר בלבד מה שגורם ליצרנית הצ'כית להבטיח: "הרבה כוח, יעילות דלק מקסימלית וערכים סביבתיים מצוינים".

שתי הגרסאות מצוידות בפגושים קדמיים מעוצבים מחדש הכוללים גם פנסי ערפל, כאשר מאחור נוכל למצוא אגזוז כפול כדי להעצים את אפקט ההגעה. חישוקי 17" קלי משקל שעוצבו במיוחד בשביל הפאביה RS, משלימים את המראה הספורטיבי.

המכונית תוצע עם מערכות בטיחותיות רגילות כמו ESP, ABS ו-ASR שנועדו להציע על פי סקודה: "נהיגה דינמית, כוחנית ובטוחה."
לשני הדגמים מושבי ספורט עם לוגו RS רקום עליהם, הגה ספורטיבי עם 3 נקודות אחיזה, לוגו RS על גריל הרכב וכמובן דוושות מתכת מחוררות כיאה לכלי רכב מהסוג הזה. למכונית תהיה כמובן אופציה לגיר כפול המצמדים DSG. ומתי אצלינו? אם אתם חייבים לדעת, כרגע אין תוכניות לשווק את המכונית בישראל, חבל.