פולקסווגן פולו, מכונית השנה 2010, מקבלת לכבוד תערוכת ז'נבה גרסת "כמו שטח" חת השם קרוס-פולו (CrossPolo).
בכדי ליצור את הרושם הנכון, לקחו מעצבי הפולו את גרסת חמש הדלתות ולא את אחותה הקטנה יותר והוסיפו מעטה פלסטיק שחור ל"הגנה" בפינות הרכב, בבתי הגלגלים, בפגושים ובמפתני הדלתות. בכדי ליצור מראה תכליתי, בחלק התחתון של הפגוש הקדמי ניכר לעין מעטה הגנה מתחת לרדיאטור, אולם אין לו תפקיד ממשי מעבר ליצור את הרושם הראשוני בקרב יושבי בתי הקפה, אתרי הנסיעה הצפויים לרכב זה; בשלב זה לא ידוע דבר על הנעה כפולה.
מסילות בגג וחישוקים קלים ייחודיים היושבים גבוה ב-15 מ"מ, גימור בצבע שחור לקורות הצד של הרכב (קורה B ו-C) יחד עם תג 'קרוס-פולו' בצידי הרכב משלימים את המראה הקרבי. דרגת הגימור הגבוהה ביותר, הכוללת מסך ניווט בקונסולה המרכזית, שימוש רב בכרום ברחבי התא, צמד מושבי ספורט דו גווניים מקדימה, גלגל הגה, ידית הילוכים ומעצור היד עוטים עור דוושות מחוררות באלומיניום ועוד, תהיה היחידה אשר תוצע עם הרכב, לעת עתה.

הקרוס-פולו תוצע עם מגוון של 6 מנועים שונים, באירופה בכל אופן; בנזין החל ב-1.2 ליטר עם 70 או 105 כוח-סוס, 1.4 ליטר עם 85 כוח-סוס וטורבו-דיזל הזרקה ישירה 1.6 ליטר בשלוש רמות הספק: 75, 90 או-105 כוח-סוס. תיבות ההילוכים תהיינה ידניות עם 5 או 7 הילוכים ו-DSG. הגרסה המהירה ביותר, ה-1.2 ליטרים TSI תגיע ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 9.9 שניות ולא תעצור לפני 188 קמ"ש.
פולקסווגן קרוס-פולו תגיע לשווקים לקראת סוף מאי, ותחת תמחור נכון, אין סיבה שלא תמכר גם במקומותינו.