לפני כחודש סיפרנו לכם על התכניות של ניסאן להציג רכב-פנאי קטן חדש, שימוצב מתחת לניסאן קשקאי וישווק גם בישראל. לאחר מכן התברר כי הקרוסאובר החדש זוכה לשם המשעשע "ג'וק". ובכן עכשיו, קצת לפני ההצגה הציבורית בתערוכת ז'נבה הקרובה, חושפת ניסאן את הג'וק – ואפשר לראות כי ההצהרות כי הרכב מתבסס על מכונית-התצוגה ניסאן קאזאנה לא היו הפעם ריקות מתוכן. הג'וק הינו בעל עיצוב מאד לא שגרתי שבהחלט מזכיר את אותו רכב-תצוגה מתערוכת זנבה האחרונה.

ניסאן ג'וק הוא בהחלט קטן: הבסיס המכאני הינה פלטפורמה B של רנו/ניסאן, המשמשת בין היתר את רנו קליאו הנוכחית. בסיס הגלגלים אף קצר במעט משל הקליאו הנוכחית, ועומד על 253 ס"מ בלבד. האורך הכללי? 413.5 ס"מ, כ-15 ס"מ יותר מקליאו. ניסאן מציינת כי הג'וק מקבל את מפשקי-הגלגלים הרחבים ביותר בין כל המכוניות המשתמשות באותה פלטפורמה, ורוחבו הכללי הוא 176.5 ס"מ – 5.5 ס"מ יותר מקליאו.
רכב הפנאי ה"ישראלי" אליו הג'וק קרוב ביותר בממדיו הוא הדייהטסו טריוס, שהוא מעט קצר יותר (409 ס"מ) אך לו בסיס גלגלים מעט ארוך יותר (258 ס"מ). הטריוס – שהוא בעל יעוד-שטח מובהק – הוא גם גבוה משמעותית מהניסאן, 170 ס"מ לעומת 157, לא מפתיע מאחר והג'וק הינו קרוסאובר עירוני בעל אופי רך שלא ממש אמור לרדת לשטח. השנה אמור להגיע ארצה גם הקיה סול, שקרוב עוד יותר לג'וק בממדיו ובעל יעוד זהה.

ניסאן ג'וק יוצע עם שלושה מנועים: 1.6 ל' בעל 117 כ"ס (עם שני מזרקים לצילינדר, חידוש עולמי לדברי ניסאן), עם תיבה ידנית 5 הילוכים או רציפה (המכונה XTRONIC) והנעה קדמית; 1.6 ל' טורבו-הזרקה-ישירה עם 190 כ"ס ותיבת ידנית 6 הילוכים בהנעה קדמית, או רציפה (עם 'מוד' ידני ו-6 הילוכים) בהנעה כפולה בלבד; ומנוע הדיזל 1.5 ל' המוכר מרנו, בתפוקה של 110 כ"ס ועם תיבה ידנית 6 הילוכים, גם במקרה זה בהנעה קדמית בלבד. גרסת ההנעה הכפולה מקבלת גם מתלים אחוריים משלה, רב-חיבוריים, השונים מקורת-הפיתול הפשוטה של גרסאות ההנעה הקדמית. נקודה מעניינת היא שכל הגרסאות מגיעות עם צמיגי "17 כסטנדרד לפי המפרט הראשוני שפרסמה ניסאן – לא בטוח שגם אצלנו יימכר הג'וק עם חישוקי "17 כסטנדרד.

ובענין הזה, הניסאן ג'וק יערוך את הצגת הבכורה הישראלית שלו בתערוכת אוטומוטור הקרובה. הרושם הראשוני מראה כי מדובר ברכב עם סיכויי הצלחה טובים בישראל, בשל השילוב של תיבה אוטומטית עם מנוע 1.6 ל' קטן והנעה קדמית – שילוב שמצביע על תג מחיר תחרותי.