חברת 'טלקאר', יבואנית קיה, השיקה היום (יום ה') את הסורנטו החדש שמהווה את ספינת הדגל של המותג בארץ. כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר, הסורנטו החדש מתייצב בארץ עם שני מנועים (דיזל ובנזין) המוכרים מאחיו לפלטפורמה, יונדאי סנטה-פה (ששיווקו החל בארץ לאחרונה). באגף הבנזין נמצא את מנוע ה-2.4 ליטר המוכר של קונצרן יונדאי שמייצר 174 כ"ס כאשר בחזית הדיזל מדובר במנוע 2.2 ליטר שמייצר 197 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים שלפי היצרן הינה קלה ב-12 ק"ג מתיבת ההילוכים הקודמת.

היצע הגרסאות של הסורנטו מצומצם יחסית לסנטה-פה שאמנם נמכר עם אותם מנועים, אך מוצע בשתי תצורות הנעה (כפולה או קדמית), 5 או 7 מושבים ובשפע רמות גימור. בקיה מתכננים להציע את הכלי עם הנעה כפולה, עם 7 מושבים וברמת גימור אחת בלבד. לטענתם עיקר מכירות הסנטה-פה ממוקמות בגרסאות דומות לאלה שהחליטו בקיה להביא ולכן כרגע הם אינם מתכוונים להציע גרסאות מוזלות עם 5 מקומות או כאלה שהינן עם הנעה קדמית בלבד. אם בכלל ישקלו בקיה להביא רמת גימור מהודרת אף יותר. מחיר הרכב החדש 230,000 שקלים לגרסת הבנזין ו-240,000 שקלים לזו המצוידת במנוע דיזל.

הסורנטו החדש מוצע עם 6 כריות אוויר כמו גם בקרת סיוע לנהיגה במורד ומערכת למניעת דרדור. בתחום המפנק הוא כולל בקרת אקלים עם פיצול לאחור (גם לשורת המושבים השלישית), מערכת שמע עם שליטה מההגה, מושב נהג מתכוון חשמלית, בקרת שיוט ומחשב דרך. תמורת 10,000 שקלים נוספים ניתן יהיה לקבל גם גג פאנורמי נפתח.

בקיה יפנו בעיקר ללקוחות הסורנטו היוצא שהיה אחד מסיפורי ההצלחה הבודדים של המותג בעבר, אך גם ללקוחות סנטה פה ואפילו לאנשי הלנד-קרוזר. הם מדברים על מכירת כמה מאות כלים אך מתקשים לנבא כמות מדויקת. הסנטה-פה לצורך השוואה נמכר בכ-500 יחידות לשנה.