חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו, סיטרואן וסאיק (SAIC) פונה לבג"צ בנושא יבוא דגמי סאיק לישראל. הסיבה: משרד התחבורה לא אישר את ייבוא המכוניות הסיניות של סאיק למרות שלטענת היבואן הן עמדו בתקינה הנדרשת בישראל.
לפי אנשי לובינסקי, המכונית הסינית מדגם MG550 אותה רצו לייבא עמדה בתקינת יורו 4 כמעט במלואה ויכולה הייתה לזכות לאישור כניסה לשוק המקומי בסוף חודש אוגוסט. המקום היחיד בו היא לא חפפה לתקינה האירופאית היה בנושא אחוזי המחזור של הרכב, תחום בו, לפי היבואן, לא דרש עד כה משרד התחבורה עמידה בתקן האירופאי.
לפי לובינסקי, משרד התחבורה בחר בשיקולים זרים שביסודם חוסר רצון לאשר יבוא מכוניות סיניות לישראל.

המשמעות עבור היבואנית, גדולה; אם היו מצליחים אנשי לובינסקי להתחיל בייבוא המכונית בחודשים האחרונים של 2009, הם היו יכולים להמשיך בשיווק הדגם בתקינת יורו 4 עד 2011. ואולם היות והמכונית לא קיבלה את אישורי הכניסה בזמן הדרוש, היא תיאלץ כעת לעמוד בתקינת יורו 5 מה שידחה את נחיתתה עד לעמידה בתקן זה. לפי היבואן מדובר בכמעט שנה.

בלובינסקי מבקשים ממשרד התחבורה לאשר את עמידת המכונית בתקינה שהייתה נהוגה בישראל עד סוף חודש אוגוסט או לחליפין להעניק לה רישיון יבוא עד לסוף 2010 לסדרת רכב קטנה של עד 1,000 כלים. השורה התחתונה היא לאשר ללובינסקי תחילת שיווק – למרות שהמכונית לא קבלה את אישורי התקינה המקומיים בזמן.

לפי לובינסקי, ישראל נבחרה להיות אחד השווקים הראשונים באירופה לכניסת המותג והחסימה של משרד התחבורה פוגעת בתוכניות ההחדרה שלהם. בכל מקרה היבואן מאמין שעד סוף 2010 יתייצב מותג MG בארץ עם מבחר של שלושה דגמים כאשר מעל ה-550 תוצע ה-MG6 – היקרה יותר עם מחירים ברמת ההונדה אקורד – ומתחת ה-MG3 שתתחרה בתחום המשפחתי. בלובינסקי מסבירים שמדובר במכוניות איכותיות ומצוידות שלא תהיינה נחותות מהמתחרות, אך גם לא זולות יותר. הם מאמינים שהם יצטרכו "לחנך" את הקהל לכך שמכונית סינית אינה בהכרח זולה ולכן השנים הראשונות לא תהיינה קלות.