שתי מכוניות ראשונות של המותג 'MG', שבבעלות יצרנית הרכב הסינית SAIC, נחתו השבוע בישראל. כלי הרכב יובאו למטרות תצוגה, לימוד טכני ובחינת שוק על ידי הזכיינית הישראלית של SAIC, קבוצת לובינסקי, שמייבאת גם את רכב סיטרואן ופיז'ו. הדגמים כוללים את מכונית הספורט הדו-מושבית MGT-F ואת מכונית המנהלים 'MG 550'.זה התחיל כרובר 75, המשיך ב-W12 קונספט ורוואה 550 והסתיים ב-MG 550מכוניות עדיין ללא תקינה אירופאית מלאה ולפיכך הם יוצגו ככל הנראה בצורה פסיבית, ללא רישוי ישראלי לנסיעה. דגמים עם תקינה מלאה, שיקבלו רישוי ישראלי, צפויים להופיע ברבעון השלישי או הרביעי של השנה. שני הדגמים מצוידים במנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק של כ-160 כ"ס ומשודכים לתיבה אוטומטית מתוצרת 'אייסין' היפנית. דגם ה-550 פותח על בסיס פלטפורמת רובר 75 אותה קיבלה SAIC "בירושה" כאשר רכשה את הנכסים של רובר. אולם הדגם קוצר, עוצב מחדש ועבר תהליך מקיף של עדכון באירופה. החברה בוחנת כיום גם אפשרות לייצר את המכונית באירופה בסיוע סדנת 'קרמן' הגרמנית. בסין מעריכים כי ה-MG 550 תעלה באירופה כ-12 עד 20 אלף אירו בהתאם לדגם.

במקביל בוחנת גם 'כלל מוטורס', חברת הרכב החדשה של קונצרן IDB, אפשרות לייבא בקרוב לישראל רכבי הדגמה של BYD הסינית, למרות שגם להם אין כרגע תקינה המאפשרת ייבוא סדיר. נודע כי במקור תכננה החברה להציג את המכוניות לקהל הישראלי בתערוכת 'גלגלים' בגני התערוכה בפסח, אולם בפועל התוכנית בוטלה עקב ביטול התערוכה.

כלי הרכב של BYD, שמצוידים בהנעה היברידית עם סוללה נטענת, אמורים להגיע ארצה כדי שניתן יהיה לבחון בין השאר את התאמתם לתשתית הטעינה בישראל ולקראת הקמת עמדת טעינה מהירה ניסיונית. חברת BYD, שפיתחה את הטכנולוגיה הנטענת של המכונית משווקת בסין גם עמדות ייעודיות, שיכולות להעניק למצברים הנטענים טווח נסיעה של עשרות קילומטרים בתוך דקות ספורות.