שנת 2010 עומדת להיות רווית חידושים מעניינים עבור מותג פולקסווגן בישראל. אמנם 'צ'מפיון מוטורס', היבואנית, אך סיימה להשיק את ה-GTI החדשה אבל כבר ברבעון הראשון של 2010 היא מתכוננת לתנופה הבאה עם נחיתת הפולו החדשה והכל כך חשובה מבחינת מכירות. יחד עמה תגיע גם השירוקו R – הגרסה הספורטיבית של השירוקו אשר תעזור ליבואנית בהעצמת התדמית הספורטיבית. אחריה, באמצע הקיץ, אמור לנחות כאן הטוארג החדש שהפך עם השנים לכלי אסטרטגי עבור המותג. הוא יהיה קל ושרירי יותר למראה מקודמו. מעט אחריו, בתחילת הסתיו, אמור לנחות כאן הטוראן החדש אשר יהיה מושך יותר למראה מקודמו ויקבל את הפנים העכשוויות של פולקסווגן עם דמיון לגולף החדשה.

ואולם נראה שהחידוש החשוב ביותר לשוק המקומי מבחינת פולקסווגן נמצא במבחר המנועים של הגולף. מדובר בנטישה ההדרגתית של מנוע ה-1.6 המסורתי. את המנוע הוותיק והחשוב כל כך במבחר הגולף תחליף יחידת כוח קטנה ומוגדשת בנפח 1.2 ליטר. בפולקסווגן יצטרכו כמובן לחנך את הקהל המקומי (השמרן) שמדובר ביחידת כוח מודרנית וחסכונית יותר. משימה לא קלה לביצוע.
כדאי לזכור שמהלך הקטנת המנועים החל בגולף עם יחידות ה-1.4 המוגדשות שהחליפו את גרסאות ה-2.0 ליטר, ובצ'מפיון מעודדים מההצלחה. בכל מקרה, כניסת המנוע תהיה הדרגתית והוא יגיע ראשית בפולו ורק אחרי כן, באמצע השנה, בגולף.

מנוע ה-1.2 ליטר החדש (16 שסתומים כמובן) מייצר 105 כ"ס ו-17.6 קג"מ ב-1,550 סל"ד – נתונים עדיפים (בייחוד מבחינת מומנט) ביחס ליחידת ה-1.6 הוותיקה. המנוע מוצע באירופה כבר עתה בגולף ובגולף פלוס. המנוע החדש יזניק את הגולף למאה ב-10.6 ש' וירשום 188 קמ"ש מרביים – וזאת לעומת 11.3 ש' בדגם המוכר ומהירות מרבית זהה.