בדיווחנו בעבר על מחליפו הרוחני של קטנוע ה-C1 מבית ב.מ.וו. שיערנו שהוא יהיה תלת אופנוע, כחלק מרצונה של החברה להמשיך ולהציע אלטרנטיבה בטוחה לרוכבים על שניים.
ה-C1, למי ששכח, היה קטנוע ייחודי אותו הציעו ב.מ.וו בין השנים 2000-2003 ושיוצר על-ידי סדנת ברטונה, כאשר ייחודו היה במסגרת ההגנה שהגנה על הרוכב, שמצידו נחגר בחגורת בטיחות ולא נזקק לקסדה. ה-C1 היה (ועדיין נחשב) קטנוע מהפכני בתפיסתו, שכן עיקר המשקל ניתן על סעיף הבטיחות, כאשר ה-C1 אף עבר אי-אלו מבחני ריסוק (!) בשלבי הפיתוח על-מנת להבטיח הגנה מרבית לרוכב שהיה חגור, כאמור, ולפיכך לא נזקק לקסדה. למעשה זה היה כמעט בלתי אפשרי לחבוש קסדה על גבו, שכן הוא תוכנן כך ומשענת הראש הפריעה.
עניין חגירת הרוכב גם היתה הגורם שסתם בסופו של דבר את הגולל על רכב ייחודי זה. ברוב המדינות לא אפשרו חוקי התנועה "לחבר" בין חגירת חגורת בטיחות לדו-גלגלי בכלל, בפרט לא כאשר הרכוב אינו חובש קסדה, ובחלק מהמדינות החוק אף אסר במפורש על חגירת רוכב על כלי דו-גלגלי, מתוך התפיסה שבעת פגיעה או תאונה אחת מדרכי המילוט של הרוכב היא בניתוקו מהכלי. אגב, ישראל היתה אחת משש המדינות היחידות בהן נמכר הקטנוע ואושר לשימוש הן עם חגירת הרוכב והן ללא קסדה. בסה"כ נמכרו מה-C1 (שהוצע עם מנוע 125 או 200 סמ"ק) פחות מ-13,000 כלים, נתון שמן הסתם האיץ את הפסקת הייצור.
בב.מ.וו כנראה שטרם הרימו ידיים לגבי הקונספט המהפכני בשעתו, ועתה ה-C1 מועלה מן האוב ומבצע קאמבק (תיאורטי, בינתיים...) בדמות קונספט לקטנוע חשמלי. נראה כי ב.מ.וו. מוטרדים לא פחות מאיכות הסביבה מאשר מהבטיחות, ואם ניתן לשלב בין השניים – למה לא?

רוחות נקיות/ירוקות נושבות זה מכבר מכיוונו של היצרן הבווארי. דוגמאות מהעת האחרונה כוללות את ה-X6 ההיברידי, או מכונית קופה מרהיבה, ירוקה לא פחות. עתה גם נראה שגם מחליפו של ה-C1, אם הקונספט יגיע לייצור, יהיה ירוק וחשמלי.

במסגרת התוכנית האירופאית לתחבורה עירונית בטוחה יותר, מיזם בו חברות ב.מ.וו., קונצרן הדו-גלגליים האיטלקי פיאג'ו, מספר אוניברסיטאות והערים ברצלונה, לונדון, פריז ורומא, נבחנות מספר דרכים להגביר את בטיחות הרוכבים על שניים. ה- C1-E נושא את השם C1 הואיל וכמותו, מדובר על קטנוע בעל חופת גג המקנה הגנה מסוימת בפני פגעי מזג האוויר מחד ובטיחות גבוהה יותר לרוכב מאידך. תא הרוכב הסגור למחצה מייתר את הצורך בקסדה והרוכב נעזר בחוגרת בטיחות לשם הבטחת הישארותו במסגרת החופה המוגנת בעת תאונה.

מערכת ההנעה של ה-C1-E מבוססת על טכנולוגיית ההנעה של יצרנית האופנועים החשמלית וקטריקס, המצויה בקשיים כלכליים (האם יש השתלטות של ב.מ.וו בעתיד הקרוב?!). הספק של 6 כוח סוס אשר יגיעו מנוע חשמלי בעל סוללות ליתיום-יון יאפשר מהירות מרבית מוגבלת של 110 קמ"ש בלבד וטווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-90 ק"מ בין טעינות. ייתכן והקטנוע – אם וכאשר יגיע לייצור – יהיה בעצם היברידי, כך שמנוע בנזין בנפח של עד 100 סמ"ק ישודך ליחידה החשמלית בכדי להגדיל את טווח הנסיעה הפוטנצאלי ואת הביצועים. לפי ב.מ.וו., הקונספט מתוכנן באופן גמיש ועם די והותר מקום גם ליחידה זו.

בב.מ.וו. לא מרמזים האם הקונספט יזכה להגיע ליצור או לא.
עוד קטנועים ירוקים: