לא מכבר סיפרנו לכם על פרוייקט 086A, הקופה החדשה הצפויה של טויוטה וסובארו, אשר אמורה להיות מוצגת בגרסתה הסדרתית ב-2010. ובכן, כפי ששוער, עוד קודם לכן בתערוכת טוקיו הנפתחת החודש, תוצג המכונית בגרסת-קונספט תחת השם FT-86.
לספרות הללו יש כמובן משמעות גדולה בהיסטוריה של טויוטה: ה-AE86 היא קופה ספורטיבית הנעה-אחורית משנות ה-'80 (ראו תמונה למטה), אשר כיכבה בשלבים המוקדמים של הולדת ספורט הדריפטינג ואשר משמשת עד עצם היום הזה כבסיס למכוניות המתחרות בתחום זה.
הקופה של טויוטה (וסובארו): חשיפה לקראת טוקיו
צילום: מנהל
בהיצע של טויוטה חסרה מאד מכונית ספורטיבית, לאחר שבשנים האחרונות הופסק ייצורן של ה-MR2 והסליקה, ה-FT-86 בעלת ההנעה האחורית מגיעה בדיוק בזמן כדי להזריק קצת רגש ואקשן למותג היפני האפור. בשלב זה לא פורסם מידע טכני של ממש אך כבר קודם ידוע היה כי את ההנעה יספק מנוע סובארו 2.0 ל', בגרסה אטמוספרית צנועה בשלב ראשון עם כ-150 כ"ס על מנת לשמור על תג מחיר נמוך. למאוכזבים נציין כי תהיה זו הפתעה אם לא תוצע בשלב כזה או אחר גם גרסה מוגדשת-טורבו מהיצע המנועים שיש לסובארו על המדף, אך גם בלעדיה אנו בטוחים כי המכונית תתקבל בברכה על-ידי חובבי הנהיגה ברחבי העולם (וגם בישראל, כמובן).
סובארו עצמה תשווק גם היא את הקופה הקומפקטית (אורך 4.16 מ', קצת יותר ממאזדה MX-5), אך בשלב זה אין כל מידע על הגרסה הסובארואית, שאינה נכללת בתצוגת סובארו בתערוכת טוקיו.