באמצע השנה שעברה דיווחנו כאן על הגדלת נתח הבעלות של טויוטה בקונצרן פוג'י – בעל הבית של יצרנית המכוניות סובארו – לכדי 16.6%, כאשר אחת המטרות היתה פיתוח משותף של מכונית חדשה. כבר אז נודע כי בשלב ראשון מדובר בקופה ספורטיבית שתשמש את שתי היצרניות, שלמכונית תהיה הנעה אחורית וכי היא תשווק ביפן כטויוטה בעוד שמחוץ ליפן היא תימכר כסובארו.
מאז אותה הידיעה לא פורסם מידע רשמי נוסף שיכול לשפוך אור על הפרויקט, מה שכמובן גרם לגל של ספקולציות וניחושים רבים, שונים ומגוונים. עתה מתחיל לדלוף מידע ההולך ומצטבר והתמונה הולכת ומתבהרת.

הפרויקט המשותף נקרא 086A ובניגוד לחלק מהשמועות זו לא תהיה מכונית ספורט קיצונית או קופה שרירית וביצועיסטית שתתחרה בפרארי. אם בתחילת הדרך היו כוונות כאלו מצד סובארו וטויוטה גם יחד, הרי שהמשבר הכלכלי והשינויים הדרמטיים שחלו בעת האחרונה בעולם הרכב הפכו את הקערה על פיה. נושא החיסכון בדלק וזיהום האוויר מהווים כיום פרמטר חשוב מאי-פעם בתכנון מכונית חדשה שאמורה להימכר בכמויות, וכבר לא ניתן להתעלם ממנו.
טויוטה/סובארו: הספורטיבית החדשה
צילום: מנהל
המתחרות העיקריות והישירות של ה-086A המיועדת תהיינה הניסאן 370Z (למעלה) והמאזדה RX8 (למטה)
טויוטה/סובארו: הספורטיבית החדשה
צילום: מנהל
האיור המצורף מככב בעשרות אתרי פריקים של מכוניות ספורט יפניות (ומסתבר שישנם רבים כאלו...) אינו רשמי אך מתבסס על מידע שהודלף ממקורות יודעי דבר, קרי: ממרתפי העיצוב והפיתוח של המיזם המשותף, ובאתרי רכב רבים ביפן הוא הפך כבר למקור אליו יש להתייחס. ה-086A (השם הסדרתי יהיה שונה, מן הסתם) תצויד – למרבה האכזבה – במנוע 2.0 ליטר עם 160 כוח-סוס בלבד, עם אפשרות לגרסה חזקה יותר לה 200 כוח-סוס. בטויוטה/סובארו ינסו להמתיק את הגלולה באמצעות מאמץ מיוחד לצמצם למינימום את נתון המשקל וכיול השלדה והמתלים לטובת התנהגות כביש מעולה. מהמקורות בטויוטה/סובארו נמסר עוד כי קהל היעד התרחב והתבגר, וה-086A תיועד פחות "לצעירים בלבד" ויותר לטווחי הגיל של 30-50. נקודה זו יכולה לעורר תקוות לגבי העיצוב הסופי, שבהחלט ייתכן וידמה לתמונה המצורפת, שכן יש בו לא מעט אלמנטים קלאסיים, נוסטלגיים ואפילו ניתן לראות – בלי יותר מדי השקעה בדמיון פרוע – אלמנטים המזכירים יצירות אקזוטיות ממוצא איטלקי ואנגלי.

המכונית בגרסתה המוכנה לייצור צפויה להיחשף בטוקיו 2010 (בעוד כשנה מהיום), אם כי ייתכן וטויוטה/סובארו יפתיעו ויציגו אב-טיפוס או קונספט עוד קודם לכן. אם תשאלו אותנו, ספק שכך היא תיראה בסופו של דבר אבל לפחות אפשר לפנטז, בינתיים...
המחיר צפוי יהיה לנוע סביב ה-25,000$ בארה"ב והמטרות העיקריות שסומנו נקראות מאזדה RX-8 וניסאן Z370.
אם כך הם פני הדברים הרי שיש בהחלט למה לצפות.