האם הנעה היברידית המשלבת מנועי דיזל לחשמלי היא ענין כזה מסובך? כנראה שכן, כי עובדתית עד היום אין רכב קל בייצור סדרתי שמציע את השילוב הזה, שעל הנייר נראה כל כך מתבקש. מכוניות קונספט עם הנעה כזו לא חסרים: הסיטרואן C-קקטוס מתערוכת פרנקפורט 2007 והב.מ.וו Vision EfficientDynamics והפולקסווגן L1 מתערוכת פרנקפורט הנוכחית הן דוגמאות שקופצות מייד לראש. אבל ייצור סדרתי? בשלב זה רק באוטובוסים ומשאיות (ויש אפילו מלגזה היברידית דיזל-חשמלית מתוצרת טויוטה).
קיה מציגה: סורנטו היברידית – עם דיזל!
צילום: מנהל
קצת פחות בולטת בשטח משלישיית הקונספטים הנ"ל, אך ככל הנראה הרבה יותר קרובה לייצור, היא גרסה היברידית שמציגה עכשיו קיה בפרנקפורט לסורנטו החדש (שעורך שם הופעה בכורה אירופית). את ההנעה מספק מנוע דיזל בנפח קטן של 1.6 ל', אך המספק לא פחות מ-163 כ"ס בסיוע צמד מגדשי טורבו (ומענין לראות כי מדובר בהספק זהה לזה של מנוע הדיזל בנפח 1.5 ל' שמשמש בקונספט של ב.מ.וו המוזכר לעיל). המנוע החשמלי מספק כ-40 כ"ס, והשילוב אמור לספק ביצועים טובים כמו הסורנטו החדש שזה עתה הושק – אבל עם פליטת CO2 של 119 גרם/ק"מ בלבד.
ולהבדיל מקונספטים אחרים, קיה מעוניינת בהחלט לייצר את הסורנטו הדיזל-היברידי. אם זה יצא לפועל זה ייקח עוד זמן – מדובר על 2012 כיעד.
הצגת הסורנטו ההיברידי-קונספט היא חלק מהשקת ליין חדש של דגמי קיה בעלי אוריינטציה סביבתית, תחת השם EcoDynamics. פרט לסורנטו הוצגה גם גרסה היברידית סדרתית לסיד, ובקוריאה כבר החלה להמכר גרסה של הפורטה (מחליפת הסראטו) עם יחידת הנעה היברידית בה מנוע השריפה הפנימית פועל על גז.