יו"ר דיימלר דיטר זצקה מציג את ה-S500 ההיברידית
בין שלל הפתרונות הירוקים שהוצגו בפרנקפורט מצאנו עוד חוליה בסדרה הבלתי-נגמרת של קונספטים וכיוונים שונים שאותם בודקת ומנסה מרצדס. מוקדם יותר השנה הושקה גרסה היברידית סדרתית של ה-S-קלאס, ה-S400 Hybrid, עם מנוע חשמלי צנוע שהתווסף למנוע בנזין V6. לאותה מכונית יש סוללה קטנטונת של 0.9 קווט"ש והיא אינה מסוגלת או מיועדת לנוע בכוח המנוע החשמלי בלבד; המטרה היחידה של המנוע החשמלי היא חסכון בדלק. אבל בפרנקפורט הציגה מרצדס גרסה היברידית משמעותית יותר מבחינת השילוב של הנעה חשמלית: S500 Hybrid, הפעם עם יכולת תנועה חשמלית-נטו למרחק של עד 30 ק"מ, ועם אפשרות לטעינת פלאג-אין. בשלב זה מדובר בקונספט בלבד, חשוב לציין.
מנוע הבנזין כאן זהה עקרונית לזה שב-S400 ההיברידית, V6 הזרקה-ישירה בנפח 3.5 ל'. המנוע החשמלי, לעומת זאת, חזק פי שלושה ומפיק 60 כ"ס, בעוד מצבר ליתיום-איון שכאן הוא בעל קיבולת משמעותית של 10 קווט"ש. מספיק, כאמור, לתנועה עד 30 ק"מ עם המנוע החשמלי לבדו. זהו טווח מספיק, אומרת מרצדס, לכיסוי הצרכים של משתמשים רבים. נתון צריכת הדלק הרשמית שחישבה מרצדס לפני מסלול אירופי תקני הוא כ-31 ק"מ ל' – למעשה, ה-S-קלאס ההיברידית הזו מסווגת כמכונית 3 ל', דהיינו כזו שמסוגלת לנוע 100 ק"מ על 3 ל' דלק בלבד. נתון פליטת CO2 מרשים לא פחות, 74 גרם/ק"מ – טוב יותר מכל מכונית סדרתית הנמכרת כיום. ואם לא די בכך, הביצועים טובים משמעותית משל ה-S400 ההיברידית: ה-500 מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שנ' בלבד, יתרון של קרוב ל-2 שניות.
טעינת המצברים יכולה להתבצע מרשת רגילה, ואז יידרשו 4.5 שעות כדי למלא מצבר ריק לגמרי. בתחנות טעינה יעודיות ניתן יהיה לבצע טעינה מהירה בפחות משעה.
כיום מדובר כאמור בקונספט שעדיין אינו מוכן לייצור, אבל מחלקת הפיתוח של מרצדס בהחלט פועלת בכיוון של ייצור סדרתי. "בידינו כל הטכנולוגיה הנדרשת", אומר ד"ר תומס וובר, האחראי על הפיתוח בחבר המנהלים של דיימלר, "והמהנדסים שלנו פועלים במלוא המרץ כדי לבצע את האינטגרציה של הרכיבים השונים ולוודא כי יעמדו בדירושת של שימוש יומיומי". הכוונה היא להציע גרסה היברידית דומה כבר בדור הבא של ה-S-קלאס.