אחרי שאנשי קרייזלר החליטו על סיום הייצור (אי שם בנובמבר 2007) ואחרי שכבר ערכנו לכם סיבוב פרידה מהמכונית, זוכה ה-PT קרוזר להארכת חיים, שוב.

אם נחזור לשורשיו של פרויקט ה-PT קרוזר נגלה שהם נעוצים ב-1994, לפני גל הרטרו שפקד את עולם הרכב בתחילת העשור, והשפיע רבות על נציגות הז'אנר: המיני המצליחה והפיאט 500 המצליחה לא פחות. התכנון המקודם של אנשי קרייזלר אף הביא לכך שחלוץ קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים מ-1996, הרנו סניק (החוגג דור שלישי מאז), פגש את הקרוזר באירופה כמתחרה כמעט בודד לבדו במערכה.

קרייזלר תכננה מראש לבנות את הקרוזר על בסיס הניאון אשר ב-1994 עוד נחשבה לפלטפורמה מודרנית. אולם עד תחילת הייצור ב-2001 ללא ביצוע שינויי ועדכונים, הפלטפורמה הפכה מיושנת למדי. בנוסף, אילוצי העיצוב המהווה המואז' להוט-רוד של שנות ה-30 של המאה הקודמת, יצרו חרטום ארוך וצר – מבנה שמנע השתלת מנוע V6 או גדול יותר כמתבקש במכונית הרטרו. ה-PT נאלצה להסתפק במנוע ה-2.4 ליטר של הניאון (150 כ"ס) שלא יצר את הרגש המתבקש ממכונית המתרפקת על גלי העבר. מאוחר יותר נוספו גרסאות מוגדשות עם עד 240 כ"ס, אך גם זה לא הספיק.
ל-PT תא הנוסעים נאה בסגנון רטרו, אך חסרה בו השימושיות המצופה ממיניוואן קומפקטי. בשוק האירופאי, מול מתחרות שופעות פטנטים כמו רנו סניק וסיטרואן פיקאסו, חסרון זה בלט למדי.
הארכת חיים לקרייזלר PT קרוזר
צילום: מנהל
בשנת ההשקה 2000 כמודל 2001 נמכרו כ-145,000 יחידות וה-PT קרוזר אף נכלל ברשימת עשרת המכוניות הטובות ביותר לשנת 2001 של המגזין האמריקאי 'Car And Driver'. בשנת 2005 הצטרפה להיצע גרסה נטולת גג של המכונית אשר במרוצת השנים גם הפכה לאחת מהחביבות בשוק האמריקאי. במרץ 2006 הודיעה היצרנית כי ייצרה את ה-PT המיליון, כאשר מעט מאוחר יותר היא גם הציגה מתיחת פנים למכונית.

גם אלינו הגיע ה-PT קרוזר אך מחיר גבוה מדי מנע מהלקוח הישראלי לנסות ולהתאהב בה. בהמשך הצליחה היבואנית להחדיר את ה-PT לקבוצה 4 לצורכי שווי שימוש ואף ערכה לא מעט מבצעי מכירות אגרסיביים שבודאי שסייעו למכירות הדגם. אבל אלה לא ממש ענו על צפיות היבואנית מהמכונית.

ההחלטה החדשה של הנהלת קרייזלר קובעת כי עתה ייוצר הקרוזר, לפחות לעוד שנה, רק במפעל החברה במקסיקו בכל הגרסאות הקיימות ובכל רמות הגימור, החל מהפתוחה, דרך הטורבו וכלה בגרסאות המשנה המיוחדות כמו למשל ה'וודי' ('Woodie') בעל גימור העץ.