אין זה סוד כי קבוצת קרייזלר נמצאת בצרות, בעיקר בשוק האמריקני, עם הפסדים ומכירות יורדות. החברה כבר החלה בהליך כואב של צמצום מספר הסוכנים, כאשר בכוונתה בעתיד שכל סוכניה יציעו את כל שלושת מותגיה – קרייזלר, ג'יפ ודודג' – תחת קורת גג אחת. כבר בנובמבר בשנה שעברה הכריזה קרייזלר על הפסקת ייצורם של ארבעה דגמים: הקרוספייר, הפסיפיקה, הגרסה הפתוחה של ה-PT-קרוזר (ובהמשך גם של הגרסה הסגורה) והדודג' מאגנום. עכשיו אנו למדים על תכניות נוספות לצמצום היצע הדגמים. העיתון דטרויט פרי פרס מדווח על הצהרות בענין שנשמעו מפי סגן-נשיא קרייזלר למכירות בצפון אמריקה, סטיבן לאנדרי, אשר דיבר בפני סטודנטים בשבוע שעבר. לאנדרי דיבר על המודל העסקי של קבוצת קרייזלר והבהיר כי לא ייוצרו עוד "תאומים" – מכוניות של מותגים שונים אך בעלות אותו יעוד ועל אותה פלטפורמה, כמו למשל דודג' אוונג'ר וקרייזלר סברינג, או ג'יפ ליברטי (צ'רוקי) ודודג' נייטרו. המשמעות, כפי שמפרשים אותה אתרים אמריקניים, היא כי אנו עתידים להיפרד לשלום מהנייטרו, כמו גם מהג'יפ קומפס (שחולק את הפלטפורמה לא רק עם אחיו, הפטריוט, אלא גם עם הדודג' קליבר). המעניין הוא ששיטת שיתוף הפלטפורמות עובדת היטב עבור יצרנים אחרים – פורד-וולוו-מאזדה הם דוגמה מצויינת, כמו גם רנו וניסאן וכמובן קבוצת פולקסווגן. אצל קרייזלר יש כנראה פשוט כמה דגמים מיותרים, וצריך להמשיך לקצץ בשומן. אנחנו מצדנו לא ממש נצטער להפרד מהנייטרו והקומפס – לגבי האחרון במיוחד, אנו מוסיפים "ברוך שפטרנו". מוקדם יותר החודש דיווחה העיתונות האמריקנית כי ג'יפ מתכננת להפסיק את ייצורו של הדגם הגדול ביותר שלה, הקומנדר, שמכירותיו אכזבו מהרגע הראשון. לקבוצת קרייזלר לא חסרים רכבי-פנאי בהיצע כך שהקומנדר מיועד לחיתוך מההיצע באמצע 2009. גם על הפרידה העתידית הזו אנו לא מצטערים במיוחד.