המכונית הקטנה לבית פיאט, תורמת האיברים העיקרית למכונית השנה 2008, הפיאט 500, הגיעה לציון דרך בחייה: מיליון וחצי יחידות!
הפנדה המקורית הושקה ב-1980 ויוצרה עד 2003, עם מתיחת פנים משמעותית אחת ב-1986. היתה זו מכונית פורצת דרך, כמעט מהפכנית בתצורתה, כאשר הגימיק העיקרי היה עיצוב הפנים הוורסטילי שנשען בעיקרו על מושבים/ספסלים דקים, מצופי בד ברזנט שתרמו לחיסכון במשקל וליכולת השינוי המהירה והקלה של פנים הרכב. הפנדה המקורית היתה פשוטה מאוד, זולה, ולפיכך רכשה אוהדים רבים; באיטליה זו עדיין מכונית המונית הנראית בכל פינה. בדיעבד מוכתר דגם זה כממשיך דרכם של הסיטרואן 2CV והרנו 4 זצ"ל.
מיליון וחצי פיאט פנדה
צילום: מנהל
הדור השני של הפנדה, אשר היה אמור להקרא ג'ינגו הוצג בתחילת 2003 ואף זכה בתואר המכובד "מכונית השנה 2004" – לראשונה למכונית מסגמנט A. למרות העובדה שעבר זמן רב מעת הצגתה, כוחה עדין במותניה. ייתכן שהמצב הכלכלי הוא הגורם לכך או עליית מחירי הדלק, בכל מקרה שנת 2009 הנה שנת שיא במכירות עם יותר מ-285,000 יחידות שנמכרו עד כה. גרסת ה-AWD של המכונית אשר אף כבשה את האוורסט הנה הנמכרת ביותר בסגמנט A מאז הצגתה בשנת 2003. חבל שלא זכינו לראות את דגם השטח אותו הציגה החברה או את הפנדה מונעת תא הדלק מגיעים לייצור המוני.
מיליון וחצי פיאט פנדה
צילום: מנהל
לחובבי הטריוויה נציין שהמכונית המיליון וחצי שירדה מפס הייצור בטיצי' (Tychy) שבפולין, הייתה בצבע כחול, בעלת תיבה ידנית והיא מצויה בדרכה ללקוח באיטליה. סוג של צדק פאוטי, שכן פיאט הנה היצרנית המוכרת כמומחית בייצור מכוניות הקטנות. הפנדה נמכרת ב-74 מדינות בכל העולם, מיפן דרך דרום אפריקה ומקסיקו. עם כזו הצלחה, מה הפלא שיש חיקוי סיני של הפנדה?