אחרי שאסטון מרטין חשפו את הננסית שלהם מצטרף גם יצרן מכוניות הספורט האנגלי, לוטוס, לתחום הפופולרי היום – מכוניות "ירוקות" עם מינימום זיהום ובממדים קומפרטיים עד כמה שניתן. אם ניזכר בכך שלוטוס אליז מסתתרת מתחת לכל טסלה רודסטר הרי שהידיעה שלוטוס עובדת על מכונית ננס חשמלית כבר לא ממש מפתיעה.

נדייק ונציין שלוטוס לא ממש עובדים על מכונית אמיתית אלא מדובר בניסוי מדעי-עיתונאי. אנשי המגזין אוטומוטיב אינג'ניר פנו לחברה הבריטית וביקשו מהם לתכנן מכונית חשמלית-ננסית מהבסיס, כפי שהם היו ניגשים לנושא. לאחר תכנון מבוסס-מחשב, וללא אב טיפוס עובד, הציגו בלוטוס את האיורים המלווים את הידיעה – מכונית חשמלית-ננסית המסוגלת לשנע עד ארבעה נוסעים מבוגרים.

מיותר מזווית אחת המכונית נראית כגרסה מודרנית וכוחנית יותר של הסמארט. הפנסים הקדמיים קרביים למדי ומראה המכונית מאחור נראה מודרני ונקי. מבט מבפנים חושף גישה תכליתית הכוללת מנופים להחלפת הילוכים מאחורי גלגל ההגה ומדף קדמי חשוף. גרסת פיק אפ חמודה בסגנון הריקשה 'אייפ' של פיאג'ו תוכננה אף היא.
מידותיה – 260 ס"מ אורך, 160 רוחב, 170 גובה ובסיס גלגלים של 200 ס"מ – לא רחוקות מאלו של הסמארט והטויוטה iQ. בשל מידותיה הצנועות מאד, ההנחה כי ארבעה מבוגרים ישונעו במכונית צריכה להיות מצוינת תחת ההסתייגות שצמד הנוסעים האחוריים יצטרכו להיות בעלי גזרה דקה למדי ויכולת תמרון גבוהה, אם ברצונן להשתחל דרך צמד דלתות ההזזה, אחת בכל צד כמובן. המרת המושבים האחוריים להובלת מטען נראית טובה ושימושית הרבה יותר.
אילו לוטוס היו מתכננים את הסמארט הבאה...
צילום: מנהל
מנוע חשמלי בהספק 37 קילווואט (כ-50 כוח-סוס) ממוקם בחזית, בניגוד לסמארט, שם הוא אחורי, וסוללות הרכב שוכנות לבטח בתוך רצפת ה'ספייספריים' העשויה אלומיניום. הסוללות נטענות באמצעות שקע חשמל ביתי רגיל לכל דבר ועניין. טווח הנסיעה המחושב של המכונית עומד על כ-50 ק"מ בין טעינות והמהירות המרבית שלה כ-105 קמ"ש, סביר למדי למכונית המיועדת לנוע רוב זמנה בעיר.

מעבר להצגת היכולת לתכנן רכב חשמלי-ננסי הפגינה לוטוס יכולת לתכנון קונספט בזמן שיא. במקום 3-6 חודשים כצפוי בתעשייה, המכונית הפכה מרעיון לדגם ממוחשב תוך כשבועיים. לסיכום הכתבה מציינים אנשי לוטוס כי אין תוכנית לייצר מכונית מעין זו תחת המותג לוטוס, אולם ניתן בהחלט לתכננו עד שלב הייצור עבור צד שלישי.