מאז נמכרה אסטון מרטין על-ידי פורד לצמד אנשי עסקים בריטיים ושתי קבוצות השקעות מכווית חיכו רבים לראות לאן תנשב רוח האריסטוקרטיה האקזוטית מבריטניה; על הרפיד האקסקלוסיבית כבר למדנו במקצת, וכל שנותר הוא להמתין עד לתערוכת פרנקפורט הקרובה (ספטמבר) בכדי לצפות בגרסה המוכנה לייצור של הסופר-סדאן המפוארת והמהירה, מתחרתה העיקרית והישירה של הפורשה פאנאמרה שכבר נחשפה. הקונספט לגונדה, השנוי במחלוקת, ממתין אף הוא לבקיעה מהביצה ופריסת כנפיים והנה מקבלים אוהדי יצרנית הספורט המוכרת סטירה מבלבלת נוספת, שוב – מכיוון ממש לא צפוי;

היום חושפת היצרנית הבריטית הוותיקה תמונה בודדה ויחידה-עד-כה של מכונית ננס לעיר, שבחזיתה אכן מבצבץ לוגו אסטון מרטין לגונדה המכונף; למכונית – קונספט בשלב זה – קוראים באסטון מרטין 'סיגנט' (Cygnet) ומדובר בשיתוף פעולה עם טויוטה, כאשר הסיגנט "מתבססת" על הטויוטה IQ הזעירה והידידותית לסביבה. "מתבססת" תהיה הגדרה אופטימית ונדיבה מדי שכן לפי המידע שבידינו אנשי אסטון מרטין התעמקו והשקיעו בקוסמטיקה – פנימית וחיצונית – ולא ממש במשהו מתחת לפח, כך שהלכה למעשה קיבלנו כאן טויוטה IQ "משופרת גראפית" עם איפור כבד ופרצוף אסטון חושף שיניים שנראה קצת תלוש.

אולריך בץ, הבוס של אסטון מרטין שעבר יחד עם החברה מפורד לידי הבעלים החדשים מבהיר: "יש לנו עוד הרבה עבודה על הפרוייקט, אבל אני משוכנע שהוא יהפוך למציאות בעתיד הקרוב". למי שהרים גבה ממשיך בץ ומסביר: "עם הסיגנט נצליח להחדיר לראשונה את האיכויות והייחוד של אסטון מרטין לסגמנט המכוניות הקטנות".

באופן אישי קצת יותר אנו תוהים אם באסטון מרטין לא התבלבלו קצת ושכחו את מורשתם וקהל מעריציהם. קרוסאובר? מכונית ננס?! לא שיש לנו משהו כנגד תצורות רכב כאלו, למעט העובדה שלא כל יצרן יכול – או צריך – להציע ולייצר את כל מה שהוא רוצה.
אסטון מרטין, אולי תישארו לעסוק במה שאתם כל-כך טובים בו כבר עשרות שנים?
לבנות שם לוקח שנים. להרוס אותו יכול לקחת הרף עין, ולעיתים ילווה בגיחוך מר...